dinsdag 28 januari 2020

Hortensia's met de Derwent Inktense paint travel set.


 Hallo lieve blogvolgers,

Vandaag mag ik jullie weer iets creatiefs laten zien hier op het blog, mijn eerste bijdrage voor 2020.

Ik vind het altijd geweldig om te zien hoe mooi sommige meiden van het DT-team kunnen tekenen en schilderen. Ik moet het over een andere boeg gooien, want dat talent is bij mij niet zo ver ontwikkeld, haha!

Al surfend op Youtube kom je ook veel leuks tegen, dingen waar je je eigen draai ook weer aan kan geven.


 Ik ben aan de slag gegaan met één van de Inktense paint travel setjes van Derwent en wattenstaafjes... Wattenstaafjes? Jazeker, multi functioneel die dingen.
Verder heb ik aquarel papier van Schut gebruikt, kwasten, een schilders palletje en wat water.


Met wat water heb ik vier kleurtjes wat verdund op het palletje. Ik heb uiteindelijk maar drie kleuren gebruikt, rood vond ik er toch niet zo goed bij passen. 


Ik ben begonnen met de 0700 Fuchsia. Zet de stokjes rechtop in het bakje en laat ze goed volzuigen.

Hoe meer water je toevoegt, de lichter je stippen worden. 


Voorzichtig begin je met stippen zetten op je papier. Ik heb de eerste keer even op een stukje keukenrol afgedrukt, zodat ik wist dat het niet te nat zou zijn. 


Je gaat net zo lang door tot dat je denkt dat het genoeg is. Je kunt later altijd nog wat meer aanbrengen. Ik probeer al een beetje de vorm van de bloem aan te brengen.


Ik pak het tweede klosje met wattenstaafjes. Alle drie de klosjes hebben een andere dikte. De eerste was de dikste, dit is dus de middelste. 


Met de kleur 0825 French Ultramarine ben ik verder gegaan met het stippen. Ik heb bewust iets minder stippen aangebracht als met de Fuchsia kleur.


Met de donkerste kleur, 0830 - Navy Blue en de dunste klos wattenstaafjes bracht ik slechts een paar stipjes aan.
 

Eén bloem vond ik iets weinig, dus ik heb er nog een bloem bijgemaakt.


Wat is een bloem zonder steel? Juist...best zielig, dus ik heb er ook twee steeltjes en wat bladeren bij gemaakt.

Dit deed ik met de kleur 1540 - Light Olive. Ik ben er geen held in, misschien toch eens wat vaker oefenen:-)


Met de Molotow Acrylic One4All marker, neon roze, heb ik wat stippen tussen alle stippen gezet.
Zo krijgt de bloem wat meer diepte vind ik.

En met de witte variant bracht ik nog wat kruisjes aan. Ter opvulling en wit laat de rest vaak mooier uitkomen.


Met dezelfde roze Molotow market en een neon groene bracht ik lukraak nog wat spetters aan.


Toen ben ik gestopt, want vaak verpest je het als je te lang doorgaat.
Een leuke tekst erbij en klaar is je kaart.

Ik heb er een pluim van gemaakt, maar elke vorm bloem is natuurlijk denkbaar!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien ontstaan en ik zou het leuk vinden als jullie er ook mee aan de slag gaan.

Een hele fijne dinsdag en graag tot de volgende keer!


3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee om zo te gaan stempelen! Op en top fun, deze vorm van Pointillisme !
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Do you realize there is a 12 word sentence you can communicate to your partner... that will trigger intense feelings of love and impulsive appeal for you deep inside his chest?

    Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's instinct to love, idolize and guard you with all his heart...

    12 Words That Fuel A Man's Desire Impulse

    This instinct is so hardwired into a man's mind that it will make him try harder than before to make your relationship as strong as it can be.

    In fact, triggering this powerful instinct is so binding to getting the best ever relationship with your man that the instance you send your man one of these "Secret Signals"...

    ...You'll instantly notice him open his mind and soul for you in a way he never experienced before and he will see you as the one and only woman in the world who has ever truly fascinated him.

    BeantwoordenVerwijderen