zaterdag 1 februari 2020

Beetle in Daniël Smith Watercolor

Hallo allemaal,


Ik laat mij vaak inspireren op YouTube. Daar volg ik dan de tutorials op Let's Make Art.

Vandaag wil ik jullie laten zien wat ik heb gecreëerd met de fijne watercolors van Daniël Smith, daarbij volgde ik  zo'n tutorial.

Ik laat jullie in een aantal stappen zien, doe deze beetle tot stand is gekomen.


 Ik begin met een schets van dit leuke beestje. Dit doe ik op 310 grams aquarelpapier.


Ik heb voor de beetle 4 kleuren Daniël Smith gebruikt en ga wet-in-wet werken, dus nat-in-nat. Ik zorg dat mijn werk nog nat is als ik met de volgende kleur begin, zo krijg je mooie verlopen van kleur.


Om te beginnen heb ik de Cadmium Yellow en de Green Apatite met elkaar gemengd en ben heb het schild kleur gegeven. 
Ook heb ik wat Phthalo, in het nog natte aquarel getipt. 

Zo blijf ik kleuren mengen en toevoegen en blijf losjes werken. Ik laat de highlights nog even wit.


Als de kleuren droog zijn, ga ik met een vochtig schoon kwastje de hightlights dicht vegen met de omliggende kleuren.
Daarna ben ik verder gegaan met het grotere schild, op dezelfde manier als het kleinere schild erboven.


Ik aquarelleer de schilden tot ik tevreden ben. De Phthalo en de Carbazole Violet vormen samen een mooie donkere paars-blauwe kleur.


Als de kleuren wat opgedroogd zijn, vul ik de ruimte tussen de schilden nog met een nat schoon kwastje.


Ook bij de poten werk ik nat-in-nat. Zo vloeien de kleuren mooi in elkaar over en krijg je verrassende effecten.


Na de poten geef ik de antennes en het kopje kleur. Dit doe ik ook weer nat-in-nat. 
Lekker losjes werken en zien wat de kleuren met elkaar doen.


En dan is dit het eindresultaat. 
Ik werk hier en daar de kleuren nog wat bij tot ik tevreden ben.


Ik heb deze beetle in een lijstje gedaan. Zo komt hij nog mooier tot zijn recht.

Ik vond het een leuk beestje om te maken.
Bedankt voor het langskomen en tot een volgende keer!

  






Geen opmerkingen:

Een reactie posten