woensdag 19 februari 2020

Sketch van Hindeloopen met Copic's

Hallo, ik ben het weer

Ik heb weer eens een sketch gemaakt
met Copic's.

Ik was vorig jaar in Hindeloopen
en vindt dat wel een leuk dorpje
dus heb ik natuurlijk foto's gemaakt
en 1 ervan heb ik nu geschetst.

 
 Ik heb Perfect Coloring Paper genomen
en heb het papier met activator nat gemaakt.
Dan heb ik Various Ink nr. B93 op een palet gedaan
en de inkt met het activatorpenseel opgenomen.


Jammer genoeg is dit niet het juiste
 papier om dit ermee te doen, het is te snel droog.
Waarschijnlijk lukt het beter op Yupo papier.


Dus ben ik gewoon met mijn Copic Markers
verder gegaan. 
Ik heb nu B26 genomen en ben kleine golfjes gaan maken.


Dan heb ik met de beitelpunt en nr. E81
de huizen grof wat kleur gegeven.
Dus niet mooi inkleuren, 
laat gewoon wat wit over.


 Met E13 en weer de beitelpunt,
ga ik de daken kleuren.


 Daar ga ik met E08 weer overheen.


 Met G29 doe ik de schutting en het schuurtje.
vergeet niet de spiegeling in het water.


Ik maak het iets donkerder met BG99


 Met YG03 ga ik het gras kleuren.


 Met YG17 maak ik wat donkerdere grassprietjes.


BG99 neem ik voor de donkerste sprietjes.

 
 Voor de kleine schutting heb ik eerst E84
genomen en daarna met E27
wat donkere streepjes er op gemaakt.


 Voor de spiegeling in het water neem ik natuurlijk
dezelfde kleuren als voor de huizen,
dus eerst E81 en dan E13


 Dan doe ik er nog wat E08 bij in.


Met BV13 ga ik wat schaduw maken.
Het bootje heb ik met C4,6,8 en C10 gedaan.


 Met de beitelpunt van E43 heb ik wat bakstenen
gemaakt.


 De lijntjes van de bakstenen heb ik met E44 gedaan.


Voor de regenpijp het ik C2, C4 en C7
genomen, gewoon strepen naast elkaar
gezet en niet mooi geblend.


 Dan heb ik voor de daken nog E19
genomen om het nog iets krachtiger te maken.
Met de witte Molotow marker heb ik nog wat highlight's
gemaakt en zo is het eindresultaat geworden.

Zo krijg je zonder alles mooi te blenden
ook een leuk tafereeltje.


Tot volgende keer!

Liefs

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten