woensdag 26 februari 2020

Roses

Voor vandaag heb ik een werkstukje gemaakt met een grote bloemenstempel van het merk Studio Light. Ik heb hierbij een masking techniek gebruikt, zodat ik meerder afdrukjes over elkaar heen kon maken. 
Ik heb gewerkt met drie verschillende media , alle drie even mooi, Copic markers, Daniel Smith watercolours en Derwent Lightfast klerupotloden. 


Als eerste heb ik de roos gestempeld op 2 soorten papier, een mooi papiertje om in te kleuren en op een printervelletje o uit te knippen en te gebruiken als masker. 



Leg het masker op je 1e afdruk en maak een 2de afdruk.


Na het masker ziet je afdruk er dan zo uit.
Maar ik wilde nog een paar rozen stempelen. Hiervoor heb ik nog een 2de masker gemaakt. 


Uiteindelijk ziet mijn werkstuk er dan zo uit.


Ik begin met een laag aquarel van Daniel Smith. De eerste kleurlaag is green gold.


Daarna maak ik een mengsel met terre verte en green gold en breng dat verder aan in de achtergrond. 

Ik verdiep de kleur met dark sap green en een beetje indigo. 



De rozen kleur ik in met Copic markers, Ik laat mij inspireren door die mooie roosjes die je soms ziet, in de kleuren geel, oranje en roze.
De 1e laag breng ik aan met Y32.


Breng daarna de RV23 aan.


Blend samen met de Y32.


Voor meer diepte gebruik ik daarna de Y35.


Blend weer uit met de Y32.


Voor de schaduw gebruik ik BV00.


Voor de bladeren en stelen gebruik ik YG03, YG17en YG67. Voor schaduw gebruik ik de BV01.


Omdat ik het geel te warm van kleur vind, breng ik nog een laagje Y04 aan. 


Bij de 2de roos begin ik met de Y04 en Y35. Soms begin ik met de lichtste kleur , soms met de donkerste. Ik doe dit eigenlijk op gevoel.


Blend de kleuren samen met de Y04 en voeg YR15 en YR16 toe.


Nu voeg ik wat meer roze toe aan de roos, ik begin met RV25.


Roos nummer 3 wordt meer roze. Ik begin met Y32 en RV23.


Breng daarna RV25 en RV29 aan en blend de lagen samen. 


Roos nummer 4 wordt meer oranje. 
Ik gebruik YR15, YR16 en YR68. 


Deze roos krijgt ook nog wat roze. Ik breng nu RV29 aan. 


Blend de kleurlagen goed samen.


Voor de laatste roos gebruik ik weer dezelfde kleurtjes. Ik begin met Y32, Y35 en Y38.



Breng daarna RV23 en RV25 aan en blend de laagjes samen.


Nu de roosjes klaar zijn, ga ik verder met de stelen en bladeren. 


Werk alle bladeren en stelen uit met Y04, YG03, YG13, YG17 en YG67.


De bloemen zijn nu klaar, tijd om nog wat aandacht aan de achtergond te besteden. Voor een deel doe ik dit met Copic markers en Derwent Lightfast.  Ik breng ook hier en daar in de bloemen nog wat kleurpotlood aan. 


En dit is het eindresultaat. 


groetjes en tot de volgende maand

Miranda




2 opmerkingen:

  1. Schitterend Miranda. Bedankt voor je duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. .. prachtig!! Ik ben normaal niet zo gek op alcohol markers, maar als ik dit dan weer zie, dan begint het wel te kriebelen.

    BeantwoordenVerwijderen