vrijdag 26 februari 2021

Big eyes, mixed media girl

 Ik heb voor deze post weer alle materialen uit de kast gerukt. Ik heb veel verschillende soorten materialen gebruikt, die elkaar prima aanvullen. Hieronder laat ik je zien, hoe ik de verschillende materialen heb gebruikt. 


Ik begin met een schets op streving 300 gr. mixed media papier. Ik geef haar extra grote ogen, omdat ik dat er altijd wel grappig uit vind zien.
Ik heb papiertjes verzameld die ik wil gebruiken voor de collage in de achtergrond, 


Breng de collagestukjes aan met een gelmedium van bijvoorbeeld Ara. Laat het daarna goed drogen. 


Daarna breng ik een structuurpasta aan. Laat deze ook weer goed drogen.


Daarna begin ik aan de achtergrond. Ik gebruik hiervoor Daniël Smith watercolours. Ik heb een beetje verf uit het tubetje in een sprayflesje gedaan en opgelost met water. Zo maak je een eigen kleurspray. Ik heb de kleuren cascade green, phathalo turquoise, opera pink en indigo gebruikt. 


Aquarelverf is na het aanbrengen altijd een stuk donkerder dan na het drogen. De kleuren worden dus nog lichter. 


Na het drogen breng ik wat witte gesso aan van Ara en gebruik ik de absorbent ground gold van Daniël Smith. 


De eerste laag van het gezicht is aangebracht met Molotow  aqua color brush skin 1. De kleur breng ik rechtstreeks aan op het papier en werk deze uit met de Derwent waterbrushes uit. 



Voor de lippen en wat roze accentjes gebruik ik Molotow  aquacolor brush rose. 


Met de Molotow  aqua colorbrush violet en de aqua twin marker purper maak ik de rosé accentjes wat donkerder. 


Voor de ogen zijn de volgende kleuren aan de beurt, Molotow aqua twins primary yellow en dark green. Daar naast gebruik ik molotow aqua colorbrush olive. 


De basislaag van de haren bestaat uit Molotow violet, fuchsia en rose pastel. 


Door de Molotow aqua colorbrushes nat te maken , vloeit de verf uit. Echter vind ik de kleuren te flets en besluit om er acrylverf over heen aan te brengen. Ik gebruik hiervoor de verf van Ara. 


De gebruikte kleuren zijn neon magenta en briljant rose. 


Nu is het tijd om mijn tekening verder uit te werken en ik pak verschillende materialen die ik hiervoor wil gebruiken, zoals kleurpatroon, (Derwent Lightfast ), Molotow blackliners new linemakers en Molotow acrylic markers. Aan het eind gebruik ik zelfs nog wat Panpastels. 




Als ik zo bezig ben is mijn werkplek bezaaid met tekenmaterialen. De highlights in de ogen zijn aangebracht met Molotow acrylic twin white. 


Stap voor stap werk ik het meisje met de grote ogen verder uit. Ik gebruik Derwent Lightfast midnight black, racing green, foliage en grass green. De zwarte ooglijnen breng ik aan met de Molotow blackliners. Voor de lippen gebruik ik de Derwent line maker rose en de Lightfast purple. 


Voor het vogeltje gebruik ik weer de Molotow aqua colorbrushes olive en de aqua twin indigo. Voor de schaduw op de huid zijn de Derwent Lightfast wild lavender taupe en de midnight black geschikt. 
In de haren breng ik de Derwent linemarker rose en black aan met witte accentjes. Tevens gebruik ik Derwent Lightfast purple en magenta


Ik vind het gezicht wat bleek en breng een dun laagje Panpastels aan, de magenta tint. Daaroverheen gebruik ik de Derwent Procolours pink madder lake aan als blush op haar wangen. 


En dit is het eindresultaat. 

Groetjes en tot de volgende keer
Miranda 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten