maandag 13 december 2021

Merry christmas

 Hallo lieve bloggers,

we zijn weer aan gekomen in de leukste maand van het jaar, waar je veel creativiteit in kwijt kan.

zijn jullie al klaar met het maken van kerstkaarten? dan heb ik nog een leuke kaart voor jullie is niet zo moeilijk.! 

Een kerstkaart gemaakt met de Daniel Smith aqaurelverf.

Wat heb je nodig:Baohong  aqaurelpapier, Aqaurel verf perylene maroon, undersea green, sapgreen, darkgreen, sepia en Indigo blauw, iridescent aztec gold  acryl witte inkt, penselen Dutchdoobadoo mask 470.784.033, tekst stempel en derwent light fast wit/ midnight blue 98

Ik heb met behulp van de mask een schets gemaakt.

nu kun je de de ballen inkleuren, als eerst heb ik de onderste  bal nat gemaakt en daar de verf in laten vloeien, dit is echt spelen met water. daarna heb ik de volgende bal gedaan in dit geval de bovenste omdat de andere 2 ballen elkaar raken en ik wil de kleuren gescheiden houden.

als het droog is dan de laaste bal. let wel op aan welke kant je het donkerst wil hebben schaduw zijde. 

ik heb de linkerkant als lichste . Nu ga ik door tot ik tevreden ben met de kleur.


De dopjes heb ik met een gold verf ingekleurd Iridescent aztec gold, daarna heb ik de achtergrond ingevuld met Indigo blauw eerst de achtergrond nat maken en daar de verf in laten lopen.

  met verschillende kleuren groen en sepia heb ik de takjes gemaakt. als het geheel goed droog is met het lightfast potlood midnight blue schaduw gezet om de ballen zodat ze meer naar voren komen.En met het witte potlood wat high lights in de ballen gemaakt. 
daarna met witte inkt gespetterd en de tekst er op gestempeld.
de kaart gemat op gekleurd en wit kaart karton. 
Ik wens jullie hele fijne feestdagen veel geluk en gezondheid en tot het nieuwe jaar.

liefs Hennie

1 opmerking: