dinsdag 25 januari 2022

Teaparty

 Wie heeft er geen zin in een teaparty? Gezellig samen genieten van lekkere hapjes en natuurlijk thee. En bij een teaparty passen de nieuwe stempels van Dylusions perfect. 

Ik heb verschillende stempels op perfect colouring paper gestempeld en ingekleurd met Copic Markers. Daarna heb ik een compositie gemaakt op een achtergrond en alles vastgeplakt. Als laatste heb ik een leuk gedichtje gezocht op het internet en deze verwerkt op mijn pagina.

Maar nu eerst mijn kleurproces met Copic 

Ik begin met het inkleuren van het gezichtje. Dat is eigenlijk een vaste gewoonte, als het gezichtje niet lukt, ga ik niet verder met de rest. Het voordeel met losse elementen is dat je niet alles weer moet kleuren als er een onderdeel mislukt. 

Ik begin met de E50, met deze tint kleur ik het hele gezicht in.

Daarna breng ik schaduw aan met de BV00. Daarna breng ik op het lila kleurtje de E01 aan, zodat een warme schaduw ontstaat. Als laatste blend ik de kleuren samen met de E00.


Als het gezichtje klaar is ga ik verder met de accessoires. Voor de bril gebruik ik de YR serie. Ik begin met de lichtste , de YR 12. Daarna gebruik ik donkerste, YR 16 en dan blend ik de kleuren samen met de YR 15. Later besluit ik voor het meest donkere stukje de YR 09 te gebruiken om meer diepte te creëren.


Het roze op het cake is de RV serie. Eerst weer de lichtste aanbrengen, RV02, dan RV06 en samen blenden met RV04. 
Voor het groene kopje begin ik met YG11, de YG17 en dan weer blenden met de middelste kleur, de YG13 en de YG11. 


Beetje voor beetje kleur ik alle elementen in. 
De paarse theepot is ingekleurd met V04, V09 en geboend met V06 en de V04. 


Voor het cupcake bakje gebruik als eerste de B02, daarna de B06 en daarna de B04 met de B02. Omdat ik het niet donker genoeg vind, voeg ik later nog de B18 toe voor een diepere schaduw.
De roze hartjes zijn ingekleurd met RV02, RV06 en RV04.
De crème bovenop cupcake kleur ik weer in met oranjegeel en begin nu met de YR 12. Vervolgens gebruik ik de YR16, de YR 15 en de FYR1.


Omdat de paddenstoelen wat groter zijn dan de andere elementen, gebruik ik een 4de paarse tint uit de V serie. Ik begin nu met de V01. Dan gebruik ik de V06 voor de donkerste gedeeltes en blend de kleuren samen met eerst de V04 en de V01. 


Voor het jurkje gebruik ik verschillende kleurtjes die ik al eerder heb gebruik. Het is altijd goed om kleuren te herhalen. Begin met de Y04, daarna de Y08 en de Y06. Als laatste voeg ik nog Y17 toe.


Het roze in het jurkje is weer de combinatie van RV 02, RV06 en RV04. 


Gebruikte kleuren voor de lolly: Y04-06-08-17
Cupcake: V04-06-09, YR12-15-16-09, RV02-04-06, B02-04-06, YG11-13-17 en voor de cake YR24-E23-25.


Nu ik klaar ben met de Copics knip ik alle plaatjes uit en ga ze rangschikken op mijn achtergrond. Ik kijk dan gelijk of ik nog extra elementen wil inkleuren, maar dat is niet het geval. Ik heb voldoende stempels ingekleurd.

Als de lay-out naar mijn zin is, plak ik als vast. 

Ik besluit nog wat Derwent Lightfast kleurpotlood aan te brengen.

Ik gebruik de volgende kleuren: magenta, Bordeaux, flame, dark orange, scarlet, mustard, yellow ochre,mountain green, mid blue en violet.


Daarna omlijn ik alle stempelafdrukken met een Molotov blackliner 0,5mm.



Met de Molotov blackliner round maak ik een border en kleur de vakjes in. Het gedichtje heb ik gevonden op het internet en is van Jessica Nelson North en past goed bij mijn pagina. Als laatste kleur ik de letters in met een fluoride gelpen en breng ik highlights aan met een Molotov twinmarker white. 



Groetjes
Miranda













Geen opmerkingen:

Een reactie posten