maandag 5 september 2022

De herfst komt eraan...









Hallo Blogvolgers,


Leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen op de Blog van Colourstock.
Ondanks dat we nog volop genieten van deze mooie maar vooral warme zomer weten dat het gaat komen, de herfst.

September, wordt ook wel herfstmaand genoemd in oude kalenders. Ik hou erg van de herfst door zijn mooie kleuren en ben ook geboren in deze herfstmaand....
Het vooruitzicht naar deze mooie kleurenpracht heeft mij geïnspireerd in de kleurkeuze voor dit kaartje.i





Wat heb ik gebruikt:
- Stukje Roze Schut tekenpapier van 10x10 cm
- Derwent gumpotlood & kneedgum
- Derwent grafiet potlood HB
- Molotow Blackliners
- Derwent LightFast kleurpotloden:
    - Flame
    - Dark Orange
    - Strawberry 
    - Wheat
- Derwent grafiet potlood 3B
- Derwent doezelaar 
- Witte gelpen
- Gouden gelpen

- Beker Earl Grey thee, om van te genieten tijdens het tekenen.




Om dit kaartje te maken ben ik begonnen met een tekening met een Derwent grafiet potlood (HB) te maken. Natuurlijk staat ook bij mij niet alles in een keer goed op papier. Om de lijnen die niet naar mijn zin zijn uit te gummen gebruik ik het gumpotlood van Derwent met zo'n handig kwastje ook het einde om het gumsel weg te vegen.




Daarna ga ik met een Molotow Blackliner over de met potlood getekende lijnen om de tekening definitief te maken. De met potlood getekende lijnen gum ik uit met een Derwent kneedgum.
Daarna teken ik de de "vulling" in de diverse doodles.




Met een gouden fineliner kleur ik al wat delen in waarvan ik denk dat het mooi is wanneer ze goudkleurig zijn.
Ik ben begonnen met de "gemstone" kleur te geven.




Omdat de aankomende herfst mijn inspiratie bron was, heb ik gekozen voor de kleuren Flame, Dark Orange, Strawberry and Wheat - uit de LightFast collectie van Derwent - om deze tekening in te kleuren.




Met een Derwent grafiet potlood 3B heb ik hier en daar wat schaduw aan gebracht, die ik met een doezelaar heb vervaagd.
met een witte gelpen heb ik hier en daar highlights aangebracht zodat er meer leven in de tekening komt.




Als laatste heb ik de tekening gemat op oranje papier en daarna op een zwarte kaart geplakt. en zo is dit kaartje klaar om naar een nieuwe eigenaar te verhuizen.



Ik ga binnenkort op vakantie gaan en kan niet veel meenemen aan creatieve materialen.
Met deze beperkte hoeveelheid materialen, wat kleurpotloden, tekenpapier, een fineliner, potlood en gum, kan ik ook lekker aan de slag kan.


Geniet van van het maken van mooie creaties en tot 5 oktober.

Liefs Wilma


  Nu jullie toch op de blog van Colourstock zijn beland, kijk daar ook nog eens rond. Mijn collega bloggers hebben hele mooie inspirerende blogs voor jullie geschreven.

Kijk ook eens op de Instagram van Colourstock, @ColourstockBenelux. Hier staan nog veel meer inspirerende voorbeelden, gemaakt door de bloggers van Colourstock.

Ook de facebookpagina van Colourstock staat vol met inspirerende voorbeelden. Deze FB pagina wordt op ook gebruikt om weetjes over de (nieuwe) Colourstock materialen te publiceren.

1 opmerking: