donderdag 1 september 2022

Fruit ijsje met Molotow en Derwent

 Hallo allemaal,

September staat al weer voor de deur. Hopelijk heeft iedereen een fijne zomer gehad. 

Ik kwam een foto tegen op Unsplash, namelijk een heerlijk fruit ijsje, en daar wilde ik graag mee aan de slag.

Ik zal jullie hieronder laten zien hoe ik dit heerlijke ijsje op papier heb gekregen.

Ik gebruik hiervoor de Molotow Aqua Color Brushes en de Derwent Chromaflow potloden.

Ik begin door de foto over te nemen op papier, dmv Panpastel op de achterkant van de print te vegen en de print om te draaien en de belangrijkste lijnen over te nemen.

Ik heb dit met een lichte kleur Panpastel gedaan, zodat de kleur opgenomen gaat worden door de andere kleuren.

Met de Chromaflow 0410 Melon begin ik met de vingers en met 1900 Burnt Sienna geef ik een paar lijnen van het ijshoorntje aan. Daarna kleur ik de vingers met de Molotow 055 Rose Pastel.

Met de Chromaflow 0410 Melon, 0600 Strawberry en 2000 Raisin ga ik kleur aangeven. Steeds een dun laagje, kleur over kleur.


Met Chromaflow 1900 Burnt Sienna geef ik op het hoorntje de wafeltjes wat duidelijker aan, voordat ik er met de Molotow 062 Apricot over heen ga. 

Ik kleur de wafeltjes in met Chromaflow Burnt Siena en Raisin. Met Chromaflow White geef ik de lichte accenten aan over de Molotow Apricot heen.

Voor de aardbeien gebruik ik de kleuren Molotow 005 Vermillion en 056 Skin 1


En voor de groene blaadjes gebruik ik Molotow 016 Yellow Green.



Om het fruit wat meer kleur te geven heb ik deze Chromaflow kleuren gebruikt : 
0110 Sunflower
0510 Pure Red
0610 Pompeian Red
1700 Foliage
2000 Raisin
2300 Black
2400 White



En na een heerlijke middag kleuren heb je deze tekening als resultaat.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om ook de Molotow Aqua Color Brushes en Derwent Chromaflow potloden samen te combineren en mooie creaties te maken!

Graag tot de volgende keer!





1 opmerking: