woensdag 29 november 2023

Little Christmas Bunny



Goedemorgen allemaal,

Ik ben vandaag voor jullie aan de slag gegaan met een digi van Lee Holland Art - Little Christmas Bunny. Het is een konijntje die op een bergje sneeuw zit met een kadootje erbij.
Ik heb er eerst zelf een achtergrond bijgekleurd en ook nog twee kerstbomen. 

In een paar stappen laat ik jullie zien hoe ik te werk ben gegaan. Het was voor mij de eerste keer dat ik zo 'los' aan het kleuren was met mijn Copic markers. Het ging dan ook niet geheel vlekkeloos en een volgende keer zal ik het denk ik net even wat anders aanpakken. Maar al doende leert men toch?


Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt voor mijn achtergrond, de maan en de bomen.


Ik heb als eerste een mask gemaakt om het konijntje en het kadootje af te dekken zodat ik vrij spel had met het maken van de achtergrond.


Het de C1 tekende ik een maan en met de B91 bracht ik de eerste laag inkt aan.
Om de maan liet ik een randje wit vrij zodat de maan er straks nog mooier uitspringt.

Daarna ben ik laag voor laag gaan opbouwen. Het hoeft niet helemaal mooi met elkaar te blenden, omdat ik er later nog met Activator op ga spetteren en ook nog sneeuw aan wil gaan brengen.

De eerste laag is B91, B97, B95, B93 en als laatste weer de lichtste kleur de B91.


De tweede laag ben ik begonnen met de B99, daarna de B97, B95, B93 en de B91 weer als laatste.



Met de B21, de C1 en de C00 zette ik de maan nog wat meer aan. Daarna heb ik de maan even afgedekt en heb ik met een waaier penseel en de Activator vloeistof spetters gemaakt op het blauw. Als dat dan opdroogt krijg je allemaal lichtere vlekjes op je achtergrond.



Hier zie je wat beter in een close-up wat het effect is van de Activator.



Nu was het tijd om mijn mask te verwijderen en heb ik het konijntje e.d. ingekleurd. 
Ik gebruikte de volgende kleurnummers hiervoor:

Konijn - E70, E71, E74 en E77
RV13 en RV14
Kadootje - R17, R27, R46 en R59
YG07, YG009 en YG76
Sneeuw C00, C1, B91, B93, B95 en B97

Omdat het blauw toch een klein beetje achter mijn mask was gekomen heb ik het konijntje en het sneeuw een wat donkerdere tint gegeven dat eigenlijk de bedoeling was. Ik wou al helemaal overnieuw beginnen, maar heb het toch een kans gegeven. En uiteindelijk zie je het ook bijna niet weer na dat alles is ingekleurd.


Het hoopje sneeuw links op de digi vond ik niet zo heel erg leuk en ik heb besloten om die te 'verstoppen' achter één van de bomen.

Met de YG97 heb ik twee bomen getekend aan weerskanten van de konijn.
Gewoon een beetje scribbelen met je Copic marker tot je tevreden bent. Ik was eerst bang dat ik het zou verpesten, maar hup...marker op het papier en gewoon doen!



Met de YG99 heb ik de boom wat meer diepte gegeven. Het begint er al echt op te lijken nu.
Het leukste komt nog, de sneeuw.... Ik vind ook altijd dat je het dan echt af maakt ofzo!



Eerst heb ik met een witte Molotow marker en een beetje water een mengel gemaakt. Opgepakt met mijn waaier penseel en hele fijne spettertjes gemaakt. Deze heb ik overal aangebracht, ook op de bomen het konijntje en het kadootje. Even laten drogen en toen heb ik de bomen wat meer sneeuw gegeven, rechtstreeks met mijn Molotow marker heb ik dat erop getekend. En nog wat grotere witte stippen om het helemaal af te maken.

Mooi om te zien hoe zo je afbeelding een beetje gaat leven, ik ben tevreden met het resultaat en ga vaker proberen los te tekenen.

Dit was het voor vandaag. Zijn er vragen dan stel ze gerust onder deze post.

Een hele fijne woensdag en tot de volgende keer!







2 opmerkingen: