vrijdag 1 december 2023

Christmas is coming met Molotow Sketchers

Hallo allemaal,

December staat voor de deur en dat betekend dat, naast de Goedheiligman, de kerst er ook aankomt. En dan worden er natuurlijk ook weer kerstkaarten gemaakt, en daar ben ik ook mee begonnen.

Op de KreaDoe heb ik een leuke sneeuwman stempel gekocht, waar ik een kaart mee heb gemaakt.
Ik zal in een paar stappen laten zien hoe ik deze kaart gekleurd heb.


Ik heb gestempeld met Fade Out inkt op watercolour papier.


Ik begin met M135 Chestnut om de hoed te kleuren. Ik breng hiervoor wat kleur aan op een plastic sheet, waar ik een wit papiertje onder geschoven heb, zodat de kleur goed zichtbaar is. 
Hier vanaf neem ik met een waterpenseel de kleur op om de eerste laag van de hoed te kleuren.


Voor de 2e laag van de hoed gebruik ik de kleur BR480 Burnt Sienna


Voor de neus en de vogel gebruik ik oranje bruine kleuren om het geheel rustig te houden. De kleuren die ik heb gebruikt zijn : O045 Melon, O050 Orange, O060 Honey en O020 Lemon Yellow.
Vooral de Honey kleur breng ik vaker over elkaar aan om een meer schaduw kleur te krijgen.


Voor het groen op de hoed gebruik ik de mooie mosgroene kleuren, K410 Olive Light, K415 Olive en K420 Olive Dark.
Het hoofd wilde ik bij deze sneeuwpop niet wit houden en heb ik warm grijze kleuren gebruikt, WG570 en WG575


De sjaal heb ik vrolijke felle kleuren gegeven, in regenboogkleuren.
Om te beginnen P175 Deep Pink, die ik verdeel over de sjaal.


Ook gebruik ik de kleur YG375 Lime Juice en Y025 Yellow voor de sjaal.


Over de groene Lime Juice gebruik ik ook nog YG390 Apple Green voor meer diepte en over de Yellow gebruik ik O045 Melon. De blauwe tint in de sjaal is GB300 en B265 Sky Blue
Voor de achtergrond gebruik ik GB300 Tahiti Blue.
Met Derwent Chromaflow potloden geef ik nog wat meer accenten aan de sneeuwpop op de wangen en boven de ogen.


Ik omlijn de kaart en stempel nog een tekst onderop en dan is de kaart klaar.
Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om ook met de Molotow Sketchers aan de gang te gaan.

Een mooie dag gewenst en graag tot de volgende keer!!



 

1 opmerking: