donderdag 26 maart 2015

Letter doodlen

Voor mijn verjaardag heb ik van mijn zoon een mooi boek gekregen,
 waar ik dit keer eens iets mee wilde doen. 
Ik heb gekozen voor de letter D. 
Deze wil ik boven op mijn nieuwe doosje plakken waar ik al mijn doodle kaartjes in bewaar.

Als eerste ben ik begonnen om met de molotow marker met masking liquid 
de letter D op papier te zetten. 
Dit werkt het beste op wat gladder papier omdat je dit later er weer af gaat wrijven. 
Op ruwer papier is het verwijderen wat lastiger en loop je meer risico om je werk te beschadigen of dat het niet geheel te verwijderen is.


Ik heb het even op aten drogen.
En daarna ben ik toen met de Copic markers de achtergrond gaan air-brushen.


Ook dit heb ik even laten liggen,
 zodat ik zeker wist dat het niet meer zou afgeven tijdens het doodlen. 
De letter D heb ik vervolgens gevuld met doodles die in het boek staan. 
En de achter grond met 1 van mijn favoriete doodles wat er uit ziet als een soort gaas.


Nu moet je het echt even aan de kant leggen. 
Zodat de de inkt van de Multi-liner goed kan drogen. 
Als dit echt goed droog is ga je voorzichtig over de blauwe lijnen wrijven
Ik werk het liefst met mijn wijsvinger. Het is  een beetje uitproberen. 
Moet niet te hard, maar als je het te zacht doet gaat het niet weg. 
Verschilt ook weer per papiersoort. 
Als laatste heb ik het kaartje nog op een zwart stukje cardstock geplakt,
 zodat er een dun randje omheen komt.
Als nu het doosje klaar is kan ik dit op de bovenkant plakken.



Zelf ben ik heel tevreden over het resultaat van het werken met de masking liquid marker. 
En ga er ook zeker vaker mee aan de slag.
Ik hoop dat ik meer mensen nieuwsgierig heb gemaakt naar deze marker!

Gebruikt:
Copic markers: V12 – V17 – RV66
Multiliner sp: 0.1 - 0.25 – 0.7
Molotow marker: masking liquid


1 opmerking:

  1. Wat is die leuk geworden. Ik heb afgelopen winter op de creadoe ook een molotow pen gekocht. Tot nu toe er nog niet mee gewerkt, maar nu begint het dan toch te kriebelen. Eens kijken wat voor creatie ik er van ga maken.

    BeantwoordenVerwijderen