zondag 1 maart 2015

Pioenroos

Hallo allemaal,

Wat leuk dat je even mijn kaart komt bekijken, en niet alleen deze hoop ik
maar ook de andere prachtige creaties die op dit blog staan ;)
Ik kom jullie een PanPastel kaart laten zien. 


Hierbij ben ik begonnen met het afdrukken van de clearstempel met de pioenroos.
Deze heb ik vervolgens ingekleurd met PanPastel en een kwastje.
Langs de randjes van de roos heb ik nog diverse lagen blauwe PanPastel
aangebracht en heel dicht langs de randjes wat grijs.

Deze afdruk heb ik op blauw cardstock geplakt die 
aan alle kanten iets groter is. Dit heet "matten".
Daarna ben ik verder gegaan op een vierkante kaart van 14,5 x 14,5 cm.
Hierop heb ik dezelfde stempel een paar keer gezet met Versamark inkt.
 Her en der over de kaart. Daarna ben ik er met een blauwe PanPastel
overheen gegaan waardoor het gestempelde wat donkerder van kleur word.
Met een script stempel en wat blauwe Stazon inkt heb ik hier en daar
wat script tekst gestempeld. Hierbij heb ik de stempel niet op een acrylblok 
geplakt maar heb ik hem in de hand gehouden en met de vingers
her en der wat inkt afgedrukt over de PanPastel.

Als basiskaart heb ik blauwe cardstock genomen van 15 x 30 cm.
Deze heb ik dubbelgevouwen en de blauwe PanPastel kaart hier op geplakt.
Daarop een stuk lint wat ik wat verfrommeld heb en daarop de afbeelding van de roos.

Naar mijn mening is op kaart niets meer nodig.
Maar mocht je hem na maken, dan kan je er altijd je eigen draai aan geven.

De kleuren die ik voor de roos heb gebruikt zijn:
Voor de bloem
 430.5 - Magenta
430.3 - Magenta shade
 470.3 - Violet shade 

Voor het bloemenhart
250.8 - Diarylide yellow 
280.5 - Orange 

Voor de bladeren
 660.5 - Chrom ox green
660.3 - Chrom ox green shade

Langs de randjes
520.5  - Ultra marine blue
520.3 - Ultra marine blue shade
820.2 - Natural grey extra dark

Voor de achtergrond
 560.8 - Phtahalo blue

Ik vond het weer leuk om je de kaart te laten zien en de uitleg
erbij te geven. Wie weet ben je er weer iets mee opgeschoten,
Ik wens je verder een fijne dag en graag tot gauw,


3 opmerkingen: