zondag 22 maart 2015

PanPastel en Doodlen



Hallo, leuk dat je hier weer komt kijken. Ik ben deze keer aan de slag gegaan met PanPastel en Doodlen. Ik heb een stuk karton bewerkt met drie kleuren PanPastel, een beetje fixatief op aangebracht en goed laten drogen. De gebruikte kleuren zijn:
 
225.0 - Hansa Yellow
560.5 - Phthalo Blue
640.5 - Permanent Green


 Daarna ben ik gaan doodlen. Ik heb eerst de basis getekend. Rechte lijnen in verschillende maten zodat je vakken krijgt. Eigenlijk is het zo met Doodle dat je alles uit de hand doet, dus zonder liniaal, maar ik vind de basislijnen echt niet mooi als ze scheef of krom zijn dus ik heb een liniaal gebruikt ook omdat ik op bed lig en dan geen goede steun kan vinden voor mijn hand om rechte lijnen te maken.




Zoals je ziet is het een leuk effect om op de gekleurde ondergrond met zwarte Copic Multiliners te werken. De kleur zwart steekt mooi af.



Ik heb de hele kaart vol gemaakt met verschillende patroontjes en dit is het eindresultaat maar nog zonder schaduw.


 
Hier zie je van dichtbij een patroon zonder schaduw. In het patroon onderaan de afbeelding heb ik wel al schaduw aangebracht.



Met een zacht potlood 6HB heb ik aan de schaduw aangebracht


Met een doezelaar heb  ik de potloodstrepen vervaagd en zo ontstaat een mooie schaduw


Dit is het uiteindelijke resultaat met de schaduw. De patroontjes komen zo echt tot leven.

Hopelijk heb ik je kunnen inspireren om je Doodles te voorzien van kleur. Het is echt een leuke combinatie met de PanPastel.

Bedankt weer voor het kijken en tot de volgende keer.


3 opmerkingen:

  1. Goede uitleg van deze techniek, erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had m natuurlijk al gezien maar hij is zo mooi Brenda, super uitleg en duidelijk te volgen voor wie wil beginnen! groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. TOP! En als je iets te snel scrollt, dan zit er zelfs beweging in! Of ik ben nog niet goed wakker......

    Hartelijke groeten,

    Lia

    BeantwoordenVerwijderen