vrijdag 26 april 2019

Copic onderwaterwereld

Hallo allemaal,

Ik heb voor de post van vandaag een onderwaterwereld gemaakt met Copic Markers. 


Ik heb eerst een achtergrond gemaakt met Various Ink op yupo papier. 
Druppel een paar mooie kleuren (ik heb BV00, BG75, BG49 en BG45 gebruikt) op het papier en laat de inkt met behulp van pure alcohol uitvloeien. Tussendoor druppel ik extra inkt en gebruik ik een kleine blendingtool met een viltje om wat structuur aan te brengen. 
Als laatste gebruik ik goudfolie om de achtergrond een extra glansje te geven.


Ik ga de mooie stempels van Pink Ink Designs gebruiken. Deze stempels hebben veel fijne details en ik stempel daarom eerst de afbeeldingen op de achtergrond, zodat ik straks niet al die fijne haartjes hoef uit te knippen. Ik stempel de afbeeldingen ook op perfect colouring paper om de afbeeldingen  mooi in te kleuren.


Ik begin altijd met de huid. Als deze niet naar mijn zin is, ga ik ook niet verder en begin ik opnieuw. 
Ik ben hier begonnen met de E50 als basislaag. 


Met behulp van BV00 breng ik de schaduw aan. 


Over de BV00 breng ik de E00 aan en vervolgens blend ik alle lagen samen met de E000.



Ik vind de huid nog wat  flets en besluit om nog wat extra laagjes E00 en E000 aan te brengen. Blijf laagjes toevoegen totdat je tevreden bent. 


Voor de diepste schaduw gebruik ik nog een laagje W3 en W5. 


Voor het lijf van de zeemeermin gebruik ik als eerste BV00 en R22. 


Werk de R22 verder uit met R29.


Werk de BV00 verder uit met BV02.


Om de overgangen van rozerood naar paars te maken gebruik ik als tussenkleur nog de R20.


Blend de BV02 uit met de BV01 en BV00. 
Blend de R29 uit met R24 en R22. 


Ik gebruik de R20 en R22 ook om wat vlekjes aan te brengen op de huis en op de staart. 


Voor de visjes gebruik ik dezelfde kleuren. 
Voor dit snoezige visje heb ik BG45, BG49, BV04 , BV02, R22 en R24 gebruikt. 


Deze vis krijgt maar 1 kleur. Ik gebruik hiervoor de rode serie, R20, R22, R24 en R29.



Voor de bovenste vis gebruik is R20, R22 en R24.
Voor de onderste vis BG02, BG45, BV00 en BV02.

Nadat ik alle afbeeldingen had uitgeknipt en opgeplakt, besluit ik toch nog een beetje potlood aan te brengen. Hiervoor heb ik de Derwent Procolours gebruikt. 

En dit is het eindresultaat. 
Alle haartjes en sliertjes zet ik nog extra aan met een Copic multiliner. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten