donderdag 4 april 2019

Goudvis met Copic Markers en Graphik Line Painters


Goedemorgen trouwe bloglezers,

April is alweer begonnen en daarmee ook de zomertijd. Mijn biologisch klokje moet dan altijd even schakelen en het ritme terug vinden. Hebben jullie daar ook last van?

Bereid je voor op een hoop scroll werk, want het is een hele waslijst aan foto's die voorbij komt deze keer!



Ik ben voor deze blogpost aan de slag gegaan met een zelf getekende vis, door de kleuren die ik heb gebruikt is het een goudvis geworden. Ik heb alléén het lijf getekend, want de staart maak ik met de Graphik Line Painters

Zo heeft de vis trouwens ook wel wat weg van een egel:-)


Op de foto hier boven zie je welke kleurnummers ik allemaal heb gebruikt van de Copic Markers.

In de onderstaande foto collage's laat ik jullie stap voor stap zien hoe ik de vis heb ingekleurd.


Ik begin altijd met een laagje van mijn lichtste kleur, dat is gewoon omdat ik dat fijn vind.
 Het papier heeft dan al een laagje inkt en zuigt zich dan niet meteen vol met de donkere kleuren.


Ik ga dan stap voor stap door tot ik weer bij de lichte kleurnummer ben, de Y17.


Nu pak ik nog twee donkerder Copic Markers erbij, de RV99 ende R59, en ga alle stapjes nog een keer herhalen. 

Ter plekke denk ik dat het misschien wel mooi zal staan als ik die tweede laag met de 'flick' techniek aanbreng. Dit zijn kleine korte 'streepjes' die je aanbrengt door de marker met een korte 'zwiep' van je af te bewegen.

Deze techniek gebruik ik alléén maar op het kop en niet op de rest van het lijf.


Ik ga alle kleurnummers weer bij langs en eindig nogmaals met de Y17.

Dezelfde kleurnummers gebruik ik ook voor zijn vinnen en deze kleur ik ook in met de 'flick' techniek. Zo krijgen deze meteen wat meer textuur.


Daarna maakte ik het oogje zwart met de Copic Marker 110 en zette drie witte stippen met de Molotow one4all acrylic marker. Het visje lijkt meteen te gaan leven nu het oogje is ingekleurd.


Maar wat is een vis zonder staart... Deze ga ik met behulp van der Graphik Line Painters 'tekenen'.

Ik heb een simpel achtergrondje gemaakt op de Gelli Plate met twee kleurtjes 
acryl verf, blauw en groen.


Ik heb met potlood aangegeven waar ongeveer de staart van de vis moet beginnen.

Met de oranje kleur Graphik Paint Liner heb ik een dikke streep aangebracht.


Met een rietje, of de Copic airbrush als je die hebt, kun je de streep als het ware wegblazen. Het blijft vrij lang nat dus je kunt verschillende richtingen op blazen.


Zo zag het er uit en ik vond alléén oranje niet sprekend genoeg en heb hetzelfde met een witte en zwarte Graphik Line Painter gedaan.


De zwarte heb ik heel dun aangebracht, ik wil namelijk niet dat deze gaan overheersen.

Toen ik tevreden was heb ik de het lijf van de vis op de juiste plek vastgelijmd.


Met wat stencils en stempels heb ik de boel verder opgeleukt. Een tekst heb ik achterwege gelaten, omdat ik niet zo goed wist waar die dan moest komen en wat er moest komen te staan.


 Tot slot heb ik nog een lijntje rondom aangebracht met een zwarte Molotow all4one acrylic marker.

Ik hoop dat alle stappen duidelijk zijn en als er vragen zijn, dan stel ze gerust hieronder. Ik wens iedereen een hele fijne dag toe en graag tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten