woensdag 10 april 2019

Gelli plate techniek in combinatie met Daniel Smith verf

Hallo,

Het is mijn beurt weer om een blogpost te verzorgen voor colourstock. Ik kwam op pinterest een hele leuke techniek tegen met de gelliplate en wil die graag met jullie delen.  

Als eerste laag heb ik een beige/licht gele acrylverf gebruikt en die heb ik met de brayer uitgerold.

 Het ziet er dan zo uit

Als de verf nog nat is leg je een mask hierover heen.

 Met een blaadje van kopieerpapier wrijf je over de mask zodat de verf van de bolletjes weg gaat.
 

 Als het papier en de mask verwijderd is, ziet het er zo uit. Dit moet helemaal indrogen.

 Als de onderlaag goed droog is, breng je de tweede laag verf aan en rolt het uit met de brayer.

 Dit is het resultaat

 Als de verf nog nat is, leg je je mask erop

 Meteen leg je de achtergrond mask erover en haal je met kopieerpapier weer de verf van die bolletjes weg.

 Daarna ziet het er zo uit, en dit laat je net zo lang drogen totdat er echt geen verf meer vanaf komt.

 Als de verf droog is, haal je de mask eraf. De verf die onder deze mask zit, is nog wel nat.

Je legt daar weer papier overheen, wrijft goed en haalt dan het papier er van af.

Tot nu toe is dit het resultaat. Ook met de linker afdruk kun je al hele leuke dingen doen.

 Als alle verf is opgedroogd breng je de laatste laag verf aan. Het doel van deze laag is, dat je de andere twee lagen van je gelliplate af kunt halen en dat er een mooie afdruk tevoorschijn komt.

 Je legt nu het goede papier op de natte witte verf, wrijft goed en haalt vervolgens voorzichtig het papier van de gelliplate af.

 Dit is het eindresultaat!

 Colourstock heeft vanaf nu ook de Daniel Smith verf in hun assortiment en ik mocht er al mee werken. Ik wilde de dames nog wel wat aankleden en ik heb dus kleur aangebracht met deze verf die op waterbasis is. Ik heb een klein beetje verf van twee kleuren aangebracht op een palletje en deze gemengd.

 Nadat ik met de Daniel Smith verf klaar was, heb ik met een procolour schaduw aangebracht.

 Op de gebruikte mask zat nog verf en met een nat doekje heb ik bolletjes aangebracht op de jurken.

Ik hoop dat ik jullie inspiratie heb gegeven om dit met de gelliplate ook te gaan proberen. Ik zie graag jullie resultaten.

Liefs,
Karen


2 opmerkingen: