zaterdag 27 juni 2020

Kleurplaat Mariola Budek

Hallo allemaal,

Allemaal de warme dagen een beetje overleeft? In mijn hobbykamertje is het met deze temperaturen niet te houden, dus in de huiskamer deze kleurplaat van Mariola Budek gekleurd. 
Dit zijn kleurplaten op A4 die je op Etsy kan kopen. Zo groot is altijd een leuke uitdaging.
De kleurplaat is geprint op Perfect Colouring Paper in het grijs, waardoor je lijntjes heel licht zijn, bijna No lines.

Ik ben begonnen met de bloemen.


De kleuren die ik daarvoor gebruikt heb zijn B69, B66 en B63.

Daarna heb ik de steeltje gekleurd met B32, G24 en G21.
Dan de haren... vind ik altijd een leuke uitdaging, de ene keer "makkelijker" dan de andere keer. Van belang als je gaat doen is
- een extra leeg blaadje onder je kleurwerk, zodat je werk eerder "droog" is.
- elke kleurlaag moet droog zijn voordat je verder gaat, ander blenden je kleuren. Kan ook mooi zijn maar daar ga ik niet voor.
- en als laatste per streng haar werken, je kan omdat we moeten laten drogen diverse strengen haar tegelijk doen. Maar wel een ruimte tussen de strengen laten.


Deze keer heb ik maar met 3 kleuren gewerkt, lichte kleur Y21, middenkleur YR23 en mijn donkerste kleur E15.
Ik begin met de lichte kleur dan de middenkleur en dan pas mijn donkerste kleur.


Je ziet hierboven dat ik streng voor streng werk en verdeeld over het haar.


Hier nog een "close-up" van het haar.


Wanneer dit klusje klaar is, ga ik verder met de huid.
Daar gebruik ik de kleuren E000-E00-E11-E04 voor.


De ketting is gekleurd met de Y15 - Y26 en E37.
Stukje kleding is gekleurd met de B63-B60 en de blender.


Ik hoop dat ik jullie geinspireerd heb om ook eens een kkeurplaat of haren te kleuren met Cooic Markers!
Tot de volgende keer!



2 opmerkingen:

  1. Je tekeningen zijn geweldig. Bedankt voor het delen, daarnaast kunnen mensen meer tekeningen verkennen op kleurplatenprinten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kun je deze kleurplaten of kleurboeken alleen bij Etsy kopen? En hoe kun je betalen? Meestal is dat met creditcard of zoiets toch?
    Heel mooi gekleurd. Ik wil ze ook graag.
    Groet Jo

    BeantwoordenVerwijderen