vrijdag 19 juni 2020

Mixed Media flowers

Hallo blogbezoeker's

Vandaag gebruik ik verschillende medium's,
Copic's, Daniel Smith Watercolor, Ara acrylverf,
Copic Cleaner en een Copic Multiliner.


Ik heb eerst deze bloem gemaakt met 4 kleuren Copic's
RV63
RV66
RV55
Y17
in mijn film kun je zien hoe ik het gemaakt heb
en daarna laat ik met foto's zien hoe ik de achtergrond gemaakt heb.
Voor de bloem heb ik steenpapier gebruikt,
dat is heel glad papier, waarschijnlijk gaat het ook op
Yupo papier.😉





Nu ga ik verder op Aquarelle Fontaine papier
van Clairefontaine.

Ik maak eerst het papier heel nat en neem dan een penseel
met de kleur Naphtamide Maroon van Daniel Smith 
en druk dan heel licht de punt van het penseel
op het natte papier, 
je ziet de kleur gelijk heel mooi verlopen.


Dan neem ik Opera Pink en sla spetters op het papier.


Dan neem ik een pronty stencil by Julia Woning
nr. 470.765.015 Roses & Grunge Circles
en een ronde blending foam.

Ik doe Daniel Smith New Gamboge 
met water op een palet en ga dan de verf
op het papier deppen.



Hetzelfde doe ik met Pronty stencil
nr. 470.765.011 Hearts
en DS Opera Pink



Het ziet er nu zo uit



Nu ga ik verder met ARA acrylverf
die heeft een heerlijke konsistenz,
niet te dik en niet te dun.
Ik gebruik Quinacridone Purper,
neem wat op mijn vinger 
en ga dat langs de rand van mijn papier erop vegen. 



Dan neem ik een spatel en trek die door de verf om
er een rolletje op te krijgen.



Ik hou hem rechtop en trek er lijnen mee op het papier.



Dan neem ik Pronty foam stempels, ook van Julia Woning
en stempel "Lovely Nature" erop.
Dan nog een paar waterdruppel stempels erbij,
de uitgeknipte bloemen plak ik op het papier 
en dan is mijn mixed media kunstwerkje klaar.



Leuk dat je weer langsgekomen bent!

Een fijne dag en groetjes



Geen opmerkingen:

Een reactie posten