woensdag 22 november 2023

Achtergrond stempelen met een ballon

 


Hallo allemaal,

Deze keer laat ik een leuke techniek zien. Stempelen met een ballon.
Ik heb de achtergronden met 2 verschillende middelen gemaakt. Een achtergrond met Molotow Sketchers en de andere met Daniel Smith Extra fine watercoulor sticks. Van deze achtergronden heb ik een kerstkaart gemaakt

Benodigdheden:
Aquarelpapier
Molotow Sketcher
Daniel Smith Extra fine waterolour sticks
Achtergrond stempels
Plaatje voor de kaart
En natuurlijk een ballon


De ballon opblazen. Je kan experimenteren met hoe groot je de ballon opblaast en kijken welk effect jij het leukste vind.
De Sketchers heb ik op mijn glasplaat geskribbelt. Daarna de onderkant van de ballon in de inkt gedoopt en op het papier gestempeld.


Dit is mijn eindresultaat. Boven aan de foto kan je zien hoe groot ik de ballon had opgeblazen. Dan stempelen met diverse achtergrondstempels en verwerken tot een kerstkaart! 


Dit is het eindresultaat.


Dit is het eindresultaat van het stempelen met de Daniel Smith verf. De ballon veel minder opgeblazen dan bij de vorige kaart. En zoals je ziet geeft dit een heel ander effect. Deze keer geen achtergrond stempels gebruikt maar een "goud" randje om de kaart gemaakt.

Ik vond het heel leuk om te doen. Ik hoop dat jullie het ook een keertje gaan proberen.
Ben benieuwd naar jullie resultaten.

Groetjes Marja Groenewout


Geen opmerkingen:

Een reactie posten