zondag 7 april 2024

Achtergrondjes maken met de Molotow Sketcher Markers

 Hallo bloglezers,

Leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen hier. Vandaag laat ik zien, dat je met de Molotow Sketcher Markers, naast inkleuren, ook heel leuke achtergrondjes kunt maken.


Wat heb je nodig:
  • Aquarelpapier. Ik gebruikte Schut Artist Drawing Paper 225 gr.
  • Molotow Sketcher Markers: GB310,BR480, R100, O045-50-55-60
  • Derwent Aquabrush fine tip
  • Molotow Blackliner 0,3
  • Copic MulitlinerBS
  • Achtergrond stempel
  • Plactic sheetje
  • Minimister
  • Versamark
  • Versafine Black
  • Witte embossingpoeder
  • Clear embossingpoeder
  • Heatgun
  • Vinder stempel(s)
  • tekst (stempel)


Leg je aquarelpapier (op maat A5 gesneden) op je werkblad.
Leg daar langs de lange zijden twee stukjes gescheurd printerpapier op. Leg dit vast met magneetjes.
Zo creëer je een middenbaan op je achtergrond. Want alleen dat stuk gaan we bewerken met de stempel.
Leg je achtergrond stempel op een acrylblok. Doe er versamark op en stempel op je papier.


Haal het printerpapier eraf en strooi er witte embossingpoeder over. Neem je heatgun en verwarm de embossing poeder. Dan ziet je blad er zo uit.


Zet nu met je Molotow Sketcher Marker GB310, BR480 en O045 wat inkt op je werkblad of plastic sheetje. Spray er wat water op. 


Haal nu een plastic sheetje door BR480. Dep dat sheetje nu over je emboste achtergrond.


Herhaal dit met GB310. Eventueel wat water erop spuiten en de inkt lekker laten lopen. Of als je denkt dat het teveel is, lichtjes deppen met keukenpapier.


Doe dit ook met de laatste kleur O045. Herhaal het proces totdat je helemaal tevreden bent.


Stempel dan je vlinder met zwart op een stukje aquarelpapier. Doe er Clear embossingpoeder over.
Verhit met je heatgun.
Dan gaan we inkleuren. Ik gebruikte GB310,BR480, R100, O045-50-55-60


Dit is de eerste laag. Voeg vooral een tweede of derde laag aan voor een diepere kleur.
Kleur ook de tweede vlinder. Knip ze beiden uit.


Plak het geheel op een ondergrond. Ik koos kraft.
Omdat ik het geheel wat kaal vond, heb ik er wat gestanste takjes en bloemetjes bijgedaan.


Omdat ik het uitknippen de voelsprieten niet uitgeknipt had, teken ik deze met de Copic Multiliner BS erbij. 


Als laatste plak je de tekst erbij en teken je een fantasie randje om het geheel met een Molotow Blackliner 0,3.
Toen toch nog op een zwarte kaart geplakt. Dat geeft het geheel wat meer diepte.



Ik hoop dat jullie er weer een inspiratie bij hebben.
Tot een volgend bericht ,


                                              

Geen opmerkingen:

Een reactie posten