maandag 27 oktober 2014

Roses are red...

Hallo,

Dat je met panpastel ook mooi rozen kan inkleuren wil ik jullie vandaag laten zien.
Ik heb twee rozen gestempeld met bruine inkt en vervolgens ingekleurd met panpastel.


Je gebruikt hiervoor een penseeltje.
Ook komen er nog andere technieken bij die ik hier nu niet bij ga schrijven
 maar die we je graag op 1 van onze cursussen willen leren.
Les 5 en 6 zijn daar heel geschikt voor..en ook les 7 en 8 
Waar die cursussen worden gegeven kun je boven aan dit blog vinden.


Na het inkleuren van de rozen heb ik nog met blauwe panpastel wat accenten
om de rozen gemaakt.
Daarna heb ik de afbeelding op rood cardstock geplakt wat aan alle kanten 0,5 cm groter is. ( gemat ) De basis kaart is 13.5 x 13.5 cm.
Daarop heb ik rood cardstock geplakt van 13 x 13 cm.
Op het rode cardstock heb ik een kaart van 12,5 x 12,5 cm geplakt wat ik voorzien heb
van een script stempel, gezet met Versamark inkt, en blauwe panpastel.
Om de kaart heb ik nog een stuk jute touw geknoopt met een bedel eraan.
Een hoekstans in de rechter bovenhoek en een bosje papieren roosjes
in de linker onderhoek vond ik genoeg accessoires op deze kaart.
Het gaat tenslotte om de ingekleurde rozen.


En dit zijn de PanPastels die ik hierbij gebruikt heb:
340.3 - Permanent red shade
340.5 - permanent red
560.8 - Phthalo blue tint
660.5 - Chromium oxide green
380.1 - Red iron oxide shade
380.5 - red iron oxide

Liefs;

Geen opmerkingen:

Een reactie posten