zaterdag 27 augustus 2016

Fortunetelling

Hallo allemaal,

 Soms kan ik moeilijk kiezen tussen de verschillende kleurmiddelen, ze zijn ook allemaal zo leuk om te gebruiken en de resultaten zijn per soort kleurmiddel net weer even anders. Een oplossing is om ze te combineren in 1 project en dat heb ik dan ook gedaan in dit project. Ik heb Copic Markers gecombineerd met kleurpotloden. 

Ik heb deze mooie zigeunerin.van Crafts & Me gebruikt (van Emilie Jarrige).


Ik ben begonnen met de Copic Markers. Veel potloden zijn op olie of wax basis. Als ik de potloden eerst gebruik, kunnen de punten van de Copic Markers vet worden en dan moeten ze vervangen worden. 
Ik begin altijd met een laag E50 die ik aanbreng over het hele lichaam. Daarna gebruik ik de E00 om een start te maken met de schaduwen. De schaduw maak ik wat intenser door het gebruik van W1, 3, 5 en BV00. Daarna blend ik de lagen door elkaar met de E000 en 0000. 

Voor de ogen heb ik E25, 29 en 79 gebruikt met wat vlekjes van YG18 en Y35. Het zwart in de ogen heb ik donkerder gemaakt met een Copic Multiliner. De schaduw in de ogen breng ik aan met W3 en BV00.

De lippen zijn ingekleurd met E95, YR04 en 18. Het witte lichtvlekje is gemaakt met kleurpotlood. 

De schaduw in het gezicht zet ik nog een beetje aan met kleurpotlood.


De tatoeages en sieraden zijn ingekleurd met V04, G14, YR04, C3 en C5. Bij de sieraden in het haar heb ik ook de Molotow Liquid Chrome gebruikt voor een beetje extra glans. Ook hier de schaduwen nog wat dieper van kleur gemaakt met kleurpotlood. 

Voor het haar heb ik een hele rits rode, gele en roestkleurige markers gebruikt. Ik ben begonnen met de E08 als donkerste kleur. Daarna heb ik van donker naar licht gewerkt met YR18, 04, Y32, 35 en 38. Door de lichtste kleur worden de donkerste kleuren wat fletser, Ik breng daarom nogmaals de donkerste kleuren aan. Ook hier breng ik breng ik nog wat accenten aan met kleurpotlood. 



Dit is het kant en klare project. De combinatie geel/oranje met violet vind ik prachtig en gebruik ik dan ook graag. De hoofddoek en jurk zijn daarom ingekleurd met V09, 05, 04 en 06.



1 opmerking: