zaterdag 13 augustus 2016

lettering

In het assortiment van Colourstock zijn veel producten die leuk zijn om te gebruiken bij lettering, zoals de Copic Markers, de Molotow Aqua twins, Copic Multiliners en de nieuwe Copic Gasenfude.

 In deze blogpost laat ik jullie zien hoe ik gasenfude heb uitgeprobeerd en hoe je al die leuke markers kunt gebruiken voor lettering. 


De gasenfude is een mooie marker met een soepele penseelpunt. Door de druk op het penseel te vergroten of te verkleinen kun je mooie dikkere of juist dunnere lijntjes maken. De gasenfude is pas binnengekomen en dan is het altijd leuk om uit te proberen wat je ermee kunt doen.
De inkt is goed te combineren met de Copic Markers en zal geen vlekken geven. 


Doordat de punt soepel is, kan je er gemakkelijk mee schrijven en heb je snel effect. 


Naast het schrijven is het ook leuk om even met een nieuwe pen doodles te maken. Ik teken eigenlijk altijd een oogje om uit te proberen. Je kunt zien dat de marker zowel mooie dikke uithalen geeft (de wimpers) als dunne lijntjes (in het oog). 


Hieronder heb ik van links naar recht steeds meer druk uitgeoefend op het penseel. Je ziet dat de lijntjes steeds dikker worden. Dit is handig bij lettering, zodat je kunt spelen met dikke en dunne lijnen.


Hetzelfde geldt voor de swirls. Door meer of minder druk uit te oefenen krijg je een leuke variatie in lijntjes.


Omdat het zo leuk is om met de verschillende markers te spelen , heb ik op het internet naar een leuke spreuk gezocht en het is er eentje van Katherine Hepburn geworden " als je altijd doet wat jij leuk vindt , is er tenminste één iemand blij". 

Ik heb eerst een paar hulplijnen met potlood neergezet. En de verschillende worden met zowel de gasenfude als de multiliner geschreven. 



Vervolgens heb ik de woorden ingekleurd met Copic Markers of nog wat verder uitgewerkt met de multiliner en of gasenfude. 
Omdat ik het nog een beetje kaal vond, heb ik er nog een paar bloempjes bij getekend en deze ook ingekleurd met Copic Markers. 


Voor het inkleuren heb ik de volgende markers gebruikt: BG05, YG06, FRV1, FY1 en Y38. 


Nu ik de tekst klaar heb, vind ik de achtergrond nog wat kaal. om de achtergrond nog een kleurtje te geven, heb ik de aquatwins gebruikt. 


Ik heb roze, geel en oranje gebruikt. Ik heb op mijn craftsheet een klein beetje inkt aangebracht en deze goed nat gemaakt met water. De inkt heb ik daarna met de Molotow waterbrush aangebracht. Ik heb meerdere lagen aangebracht, omdat ik 1 laag iets te licht vond. 

groetjes en tot de volgende keer




3 opmerkingen: