zaterdag 2 september 2017

Alice in Procolourland

 Vandaag heb ik weer een Derwent post voor jullie. Ik heb deze leuke Alice in Wonderland van Dotti Gleason (voor Crafts & Me) ingekleurd met de Derwent Procolours. In de onderstaande foto's laat ik jullie zien hoe ik de huid heb opgebouwd.

 

Ik begin met een dunne laag nr. 16 (flesh pink). Deze kleur is heel licht waardoor je nu op de foto nog niet veel verschil ziet. Maar de nr. 16 is een goede basislaag om mee te beginnen. 


In de 2de laag heb ik al koele schaduwkleuren en wat warme kleuren aangebracht. Voor de schaduw kleuren heb ik een mengsel van nr. 28 (blue violet lake) en nr.38 (sky blue) gebruikt. Breng de kleuren in dunne lagen over elkaar heen aan. 

Voor de warme stukken heb ik gekozen om vast wat geel aan te brengen. ik heb hiervoor nr. 03 (buttercup) gebruikt. 


Meng de kleurlagen bij elkaar met nr. 07 (yellow ochre). De okerkleur maakt de koele kleuren zoals de violet weer wat warmer en voller van kleur. 

Bij de ogen ben ik begonnen met een dunnne laag nr. 37 (light blue). Voor de donkere stukken in het oog het ik nr. 35 (dark indigo) gebruikt. 



Als laatste gebruik ik nr. 04 (champagne) om alle lagen goed te blenden.


Alice in Wonderland is echter een kleurrijk figuur en ik vond haar eigenlijk nog wat saai. Ik heb toen nog wat fellere kleuren aangebracht, zoals de nr.20 (cerise pink) en nr. 26 (imperial purple). Het gezicht kreeg hierdoor meer kleur.

In deze fase besluit ik ook nog meer kleur in het oog aan te brengen met groen. Hiervoor heb ik nr. 49 (grass green) gebruikt, een mooie frisse groen. Voor de schaduw in het oog gebruikt ik nr. 28 (blue violet lake ) en nr. 68 (storm grey). 


Hoewel ik in eerste instantie de gele accenten leuk vond, vond ik ze later toch minder fraai. Ik heb de kleur teruggedrongen door ze nogmaals te mensen met nr. 17 (salmon). de kleur werd hierdoor wat zacht oranje en zag er voor mijn gevoel toch beter uit. 
Je ziet, zo kun je op een later moment in je kleurwerk best nog correcties aanbrengen. Overigens laat de Procolour zich ook prima uitgummen. 

Voor de rest van Alice heb ik zo'n beetje alle gele, roze, oranje en rode kleuren gebruikt (nr. 1 tot en met nr. 15) . 


Ik heb de afbeelding uitgeknipt en in mijn art journal gebruikt. 

veel kleurplezier en 
tot de volgende keer






1 opmerking: