woensdag 7 maart 2018

Think Happy

 Goedemorgen lezers van dit mooie blog.

In deze post laat ik weer eens zien hoe leuk je met een Gelli Plate achtergrondjes kunt maken.
Deze keer heb ik dat gedaan met de Molotow Aqua Twin Markers.


Wat heb je nodig:
- ronde GelliPlate (4 inch)
- 2 kleuren Molotow Markers naar keuze
- een rechthoekige kaart
- acrylblok
- stempels naar keuze
- tekststempel
- stempel inkt
-foamstempel
- zwarte fineliner
- kleurpotlood in de kleur van de achtergrond
- stencil 
- brayer


Leg je Gelliplate op een acrylblok of plastic plaatje.
Kies twee kleuren Molotow Aqua Twin Markers (016 en 035)


Zet de kleuren afwisselend in strepen op je GelliPlate.
Rol met je brayer tot je een mooie egale kleur hebt.


Leg je stencil op de GelliPlate en rol nog een paar keer zachtjes erover heen.
Haal je stencil van de GelliPlate.


Leg je kaart open voor je. Plaats over de linkerkant van de kaart(achterkant) een velletje papier, zodat je daar geen afdruk maakt.
Plaats de Gelliplate op je kaart, maar laat de linkerkant iets buiten de voorkant vallen.
Druk met je hand zachtjes aan. Draai nu het geheel om en wrijf met de palm van je hand licht over je kaart, om een goede afdruk te krijgen.


Dan is dit het resultaat.
Zie hoe mooi de steentjes naar voren komen.


Kies een bijpassend kleurpotlood om de randen van de stenen te accenturen.
Ik heb hiervoor een Derwent Procolour potlood gekozen.
Daarna kan je de achtergrond gaan bewerken.


Zet op een acrylblok wat strepen met dezelfde kleur Molotow Markers die je op de achtergrond hebt gebruikt. Neem nu een foamstempel en draai die door de inkt heen.
Stempel daarna op de achtergrond.


Stempel dan een border.


Neem een kleine achtergrond stempel en stempel die op en wat naast de afdruk.
Stempel dan ook je stempel. Ik heb voor een vilnder gekozen.


Plaats nu nog wat zwarte achtergrondstempels.
Om deze alleen op de afdruk te stempelen, gebruik ik een dun plastic sheetje, waar een cirkel uit is gestanst. Leg deze op je werk, een klein stukje buiten de rand.
Stempel nu je stempels.


Zie hier dat ik alleen op de afdruk heb gestempeld.
Nog wat inktspatstempels erop gemaakt.
Teken tot slot nog wat rondjes en met een fineliner wat zwarte strepen.
Plaats als laatste je tekst.



Dit is het resultaat.
Ik hoop jullie weer een idee gegeven te hebben
Tot de volgende post van mij.



2 opmerkingen: