dinsdag 26 juni 2018

be creative every day

Voor mijn blogpost van vandaag heb ik gespeeld met warme kleuren. Eigenlijk is dit heel spontaan zo ontstaan. Al spelende met inkt ontstond er een leuk achtergrondje met warme zomerse kleuren en ik dacht he, hier passen mooi mijn nieuwe stempels bij die ik natuurlijk heb ingekleurd met Copic markers. Copic markers zijn zo fijn en kleurrijk, door het mengen kan ik nu mooi dezelfde kleuren maken als in de achtergrond. 


Als ik ga stempelen , stempel ik meestal een heel vel vol en kleur en knip dan wat ik nodig heb, wat ik niet gebruik, bewaar ik voor een volgende keer. Daarom zie je hier nu raar geknipte stukjes papier met inkleursels. 

(van links naar rechts)
Meestal laat ik mijn achtergrondje er naast liggen, zodat ik de gekozen kleuren kan vergelijken met de Copic markers. 

Ik begin met R23 en kleur de bloempjes hiermee in. 
In de volgende stap breng ik een laagje R25 aan en vervolgens R29. Daarna blend ik de laagjes samen met de R23. 


Voor het hartje van de bloem gebruik ik voor de ring de YR04 en als schaduw de YR07. Voor het middelste gedeelte gebruik ik de Y08 en als schaduw de Y17.


Voor de klokjesbloem gebruik ik een oranje tint. Ik begin met de YR04. Daarna breng ik een 2de laag aan met de YR07. Voor het donkerste gedeelte gebruik ik de YR09. Blend daarna alle lagen samen met de lichtste tint, de YR04. 


De vlinder geef ik een combinatie van de kleuren die ik al eerder heb gebruikt. 
Ik begin met de RV25 en de RV 29. Het middelste gedeelte van de vleugel maak ik oranje met je YR 04 en de YR07


De buitenrand maak ik geel met Y08. 


De paddenstoel wordt geel. 
ik begin met een laag Y08 en maak het onderste gedeelte donkerder met Y17. 
Voor de steel van de paddenstoel gebruik ik de E50 en BV00 voor schaduw. 


De blaadjes krijgen ook dezelfde mooie warme kleuren.
Begin met laag Y08. Breng meer diepte aan met de Y17 en een beetje YR07. Blend alle lagen samen met de Y08. Voor het eindresultaat van de blaadjes moet je even kijken op het eindresultaat helemaal onderaan. Tijdens het schrijven van deze blogpost kwam ik erachter dat ik die stap ben vergeten te fotograferen. 
Als ik eenmaal aan het kleuren ben vergeet ik vaak alles om mij heen hahaha, misschien herkennen jullie dit ook wel. 


Knip alles uit. en plak op een achtergrond. 
Tip: de vlinder heeft hele fijne lijntjes, bijna niet uit te knippen. Deze stempel ik eerst op de achtergrond, daarna knip ik het gekleurde gedeelte uit (zonder alle tierelantijntjes) en plak deze op de achtergrond. 


Omdat de afbeeldingen een beetje opgaan in de achtergrond, gebruik ik wat zwart houtskoolpotlood van Derwent om de afbeeldingen los te maken van de achtergrond. Houtskoolpotlood breng je gemakkelijk aan en met een vinger kun je het eenvoudig vervagen (of met een doezelaar als je geen zwarte vinger wil ;-) . 


2 opmerkingen:

  1. Wauw wat lief dat je dat zo uitlegt.
    Dank je wel daarvoor.
    Het is een plaatje Miranda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig. Dank je wel. Wat een schitterende kleuren. En mooie duidelijk uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen