dinsdag 19 juni 2018

Supercoole (en simpele) achtergrondtechniek met acrylverf!





Hoi!

Daar ben ik weer. Ik wilde jullie een gave achtergrondtechniek laten zien die ik laatst tegenkwam op Instagram. Acrylverf is een medium waar ik heel graag mee werk, voor deze techniek gebruik je het beste een goede kwaliteit acrylverf, zoals Ara Artists Acrylics. 

Wat heb je nog meer nodig?

- goed papier (eventueel voorbehandeld met gesso), Claire Fontaine heeft speciaal papier voor acrylverf dit heet 'Paint On'. 
- een aantal kleuren acrylverf en wit (zwart mag natuurlijk ook), een metallic kleur erbij is ook leuk. Ik gebruik bijvoorbeeld Ara Artists Acrylics. Dit is een acrylverf van hoge kwaliteit. Ze hebben een prachtig palet aan goed dekkende kleuren. 
- ' slow dry medium ' ik gebruik die van Ara Artists Acrylics
- een goede BREDE verfkwast, van minimaal 3 cm breed. 

Ik laat jullie eerst in een kort filmpje de techniek zien, daarna laat ik zien wat ik met de achtergrondjes heb gedaan, opbouw en resultaat van de uiteindelijke pagina.


Ik heb vervolgens hartjes geknipt en deze verwerkt in een art journal pagina. De basis van deze pagina had ik al eerder gemaakt, en deze hartjes pasten er prima bij. Heel toevallig waren de gebruikte kleuren precies passend bij de gemaakte pagina.

Hoe deze pagina is opgebouwd:

- eerst heb ik een hart gemaakt met gesso, daarop geschilderd met roze en rode acrylverf, verdund met water. Om het hart heen heb ik blauwtinten gebruikt.
- daarna heb ik diverse stukjes tissuepapier geplakt met teksten, om het hart heen. Ik plak deze op met gel medium. Ook gebruik ik een zwart wateroplosbaar potlood om het hart heen
- ik gebruik een stencil met kleine vierkantjes (Dina Wakley Media) en witte acrylverf van GelliArts op een aantal plaatsen
- en een stencil met sterren (Dylusions) en zwarte acrylverf van GelliArts
- vervolgens bepaal ik waar mijn ' focal point ' komt en plak ik daar nog wat extra tissue papier en washi tape
- ik heb de 2 hartjes rechtsonder en linksboven geplakt. Het hartje rechtsonder is onderdeel van het focal point. Hierop plak ik een tekst (stempel van Birgit Koopsen) gestempeld op tissue papier.
- en als finishing touch de kat (stempel van Birgit Koopsen) gestempeld en geembost.



En dit is de hele pagina:


Het is weer totaal iets anders, verschillende technieken gecombineerd, maar ik vind het zelf een toffe pagina.

groetjes Claudia

1 opmerking: