vrijdag 28 september 2018

Tags met Derwent Inktense


Hallo bloglezers,
vandaag laat ik je zien hoe je met de Derwent Inktense Travelset en blocks deze tags kunt kleuren.
Ik begin met een aquareltechniek nat in nat op kant en klare tags.
Daarvoor maak ik de tags nat met een penseel en laat hierin verschillende kleuren Inktense lopen.  Laat dit drogen aan de lucht of gebruik een heattool 
Als het droog is geef ik de achterkant ook een kleur.
Hier de gebruikte materialen. 
Dan maak ik een afdruk van een Pronty Crafts by Julia Woning foamstempel op Schut 225 grams Artist Drfawing Paper. Ik gebruik de zwarte watervaste inkt,Versafine Clair.
 De afbeelding kleur ik in met de Inktense. Hiervoor gebruik ik de kleine waterbrush die in de Derwent Inktense Travelset zit. Dan knip ik de afbeeldingen uit.
Doordat  Inktense na droging watervast is, kun je de afbeeldingen goed met gelmedium (mat) opplakken. Breng dit aan onder en over de afbeelding, daardoor  zit hij goed vast en geeft niet meer af.
Dan is het tijd om de tags een beetje op te leuken met een passende quote. Hier gebruik ik de Derwent Graphik Line Painters voor.

Heerlijke pennen, maar wel met een gebruiksaanwijzing.
* Schud ze goed voor gebruik, met dop erop, anders zit je onder ;-)
*Berg ze plat op
* Veeg de punt goed schoon voor het opbergen om indrogen van de punt te voorkomen. 
* Mocht dit toch gebeurd zijn, trek dan de punt uit de Painter en spoel hem schoon onder de kraan.  Bekijk de filmpjes eens op de derwentart.com website.

Knoop als laatste een stuk lint door de opening en klaar zijn de tags. 
Hieronder zie je het eindresultaat en natuurlijk de video waarin je ziet hoe ik het heb gedaan.

Veel kijk plezier en tot de volgende keer
Julia Woning




Geen opmerkingen:

Een reactie posten