zondag 23 september 2018

Verschillende huidskleuren

Hallo,
vandaag heb ik een mooie tutorial van ons Europablog voor jullie vertaald en hier neergezet.
We krijgen regelmatig vragen over welke kleuren we nu voor de huid gebruiken.
Hieronder zie je verschillende mogelijkheden, welke je kiest hangt af van persoonlijke voorkeur of van het type poppetje. Een Indiaantje geeft je een andere huid dan een Eskimo
hier de vertaling:

Hallo iedereen, het is Faye hier vandaag :)

Vorige maand wilde ik iets anders doen met een fee die ik al een paar keer gekleurd had en ik koos ervoor om een andere huidskleur te gebruiken dan degene waar ik 'normaal' naar zou grijpen.
Terwijl ik kleuren aan elkaar krabbelde om te zien hoe ze eruit zagen, drong het tot me door dat ik niet de neiging heb om met huidtinten te spelen en dat zou ik echt moeten doen.
Dus besloot ik deze maand dat ik zou experimenteren met een aantal alternatieve combinaties.

Ik heb een Tiddly Inks-afbeelding gebruikt met de naam Ellie zegt Hallo. 
Ik ben toch dol op deze stempels, maar ze is vooral goed voor wat ik hier wil laten zien, want er is een groot gebied voor mij om met de kleuren te spelen. 
Ik ben op dit moment alleen geïnteresseerd in haar gezicht. Vandaag maak ik me geen zorgen over oog- of neusdetails, ik wil gewoon de kleuren plaatsen en kijken hoe ze er samen uitzien. 

Allereerst laat ik je de volgorde van de kleuren zien die ik aanbreng in een gezicht. 
 Mijn lichtbron komt van linksboven, dus ik heb meer schaduw aan de rechterkant van het gezicht dan links (omdat de rechterkant van het gezicht verder van de lichtbron is) ..


Ik begin met E11, mijn lichtste kleur.
Ik gebruik deze kleur om te 'markeren' waar mijn schaduw zal liggen als ik klaar ben.
 Ik gebruik eerst een lichtere kleur om twee redenen:
1. Als ik bedenk waar ik de schaduw wil en het is niet de juiste plek,dan kan ik dit later nog corrigeren.
2. Als je eerst een laag inkt aanbrengt, wordt de donkere kleur bovenop de lichte geplaatst, waardoor deze niet rechtstreeks in de vezels van het papier dringt. Daardoor kun je hem makkelijker mengen met de reeds aanwezige lichte kleur.

Ik ga over de eerste kleur heen met mijn donkerste kleur, E33


Met de E13 trek ik de schaduw iets verder naar het midden.
Als ik tevreden ben met de schaduw, die ik al heb toegevoegd, (herhaal voorgaande stappen indien nodig) gebruik ik E11 om de witte ruimte te sluiten.


Ik voeg een slagschaduw (BV23) toe onder het linker gedeelte van het haar.
Als de lichtbron van linksboven komt, kan het licht hier niet komen.
  BV23 heb ik ook in haar mond en onder haar kin toegevoegd.
Door een aparte, donkerdere kleur te gebruiken voor de slagschaduw, zien deze gebieden er anders uit dan de gewone schaduwen en vallen ze op.


Hier is ze met alle gebruikte Copic Markers
E11, E13, E33, BV23

Hier zijn een paar andere combinaties waarmee ik heb gespeeld ...


E23, E57, E27, BV25


Y28, E43, E44, BV23


E30, E53, E55, BV23


E70, E43, E71, BV25


E74, E47, E59, BV25

Zo meiden, wees dapper en grijp naar een paar van die 'andere' kleuren die in je Copictas zitten;) Bedankt voor het langskomen ... Fijne dag.

Faye bedankt voor deze tutorial  
groet Diny Sprakel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten