dinsdag 22 januari 2019

bomb diggity

Het was alweer een tijdje geleden dat ik de Copic airbrush heb gebruikt, dus voor de post van vandaag heb ik hem weer eens uit de kast gehaald 
De airbrush is namelijk erg leuk om achtergronden mee te maken.  


Voor de achtergrond gebruik ik stevig Bristolpapier van Clairefontaine, de airbrush en een paar Copic markers. Ik kies voor de primaire kleuren. 



Ik begin met de kleur B04. Spray met de airbrush de kleur op een paar plekken op je papier. 


Draai je stencil een slag en spray een tweede kleur, hier de R34.


Ik gebruik ook nog een tweede stencil met een smallere streep en breng die op dezelfde manier aan als het eerste stencil. Gebruik ook dezelfde kleuren 


Omdat ik de achtergrond met alleen blauw en rood wat saai vind, voeg ik nog wat geel toe, de Y08. Ik spray de gele kleur naar willekeur op de achtergrond. 


Ik bewerk de achtergrond verder met stempels. 


Je stencils kun je eenvoudig schoonmaken met een beetje handgel en een keukentissue. 
In handgel zit nl alcohol, waardoor de inkt oplost. 


Voor mij zien ze er zo schoon genoeg uit. Wil je ze echter echt brandschoon hebben, gebruik dan een beetje pure alcohol of activator. 


Ik heb gekozen voor stempels van Dylusions die ik inkleur met de Copic markers. 
Ik begin met de E50.


Daarna breng ik de BV00 aan als schaduw. 


Breng de E00 aan over de BV00 om een warme huidstint te maken. 


Blend vervolgens alle lagen samen met de E000 en E0000. 


Voor het haar gebruik ik de R35 als basislaag. 


Breng vervolgens de schaduw aan R39.


Om een mooie overgang te maken van de R39 naar de R35, breng ik eerst wat R37 aan op de overgang van de R39 naar R35.



En gebruik daarna de R35 om alle overgangen mooi te blenden. 


Voor de bril gebruik ik B04.


Breng schaduw aan in de bril met B06. 


Werk verder uit met B05.


En blend de lagen weer samen met de B04. 


Voor de bloem en de hoofdtooi bij de uil, gebruik ik Y04.


Om de kleur iets warmer te laten maken, voeg ik de Y08 toe. 


Uiteindelijk gebruik ik ook de Y18 om de kleur nog iets warmer te maken.


Voor de hoed gebruik ik ook de Y08.



En de B04. 


Voor de hoedrand gebruik ik dezelfde kleuren. 


Als laatste breng ik schaduw aan met de BV00.


De eerste laag van de broek en schoenen breng ik aan met R35. 


De basis van het shirt wordt blauw, hiervoor gebruik ik B04.


De bloemharten maak ik geel met Y08. Met een dunne marker in blauw en rood, breng ik een ruitje aan, net als in de achtergrond. 




Ik vind het leuk om motiefjes zoals het ruitje terug te laten komen. 


De schaduw in het shirtje breng ik aan met de B06.


De B05 gebruik ik om de B06 en de B04 samen te blenden. 


Voor de rode schaduw gebruik ik de R39. 


Met de R37 blend ik de R35 en R39 samen. 


Voor de uil gebruik ik weer dezelfde kleuren B.


De sleutel kleur ik in met C03 en de donkerste schaduw met C08.


Daarna breng ik de C06 aan. 


Blend alle lagen samen met de C03.


Ook voor de huisjes gebruik ik dezelfde kleuren, zodat het een geheel wordt. Ik breng de basislagen R35, Y04 en B04 aan. 


Voor de raampjes gebruik ik de grijstinten weer. C03, 06 en 08.


Werk de donkerste gedeeltes van de ramen uit met de C08 en maak een overgang naar de C03 met de C06. 


Alle laagjes in de ramen blend ik samen met de C03. 


Met de Y08 en Y17 breng ik meer diepte aan in het geel. 


Maak een overgang met de Y06. 


En blend alle laagjes weer samen met de Y04. 


Daarna werk ik het rood uit. Ik begin met de R39. 


Maak dan de overgangskleur aan met R37.


En blend de laagjes samen met de R35. 


Als laatste werk ik de blauwe stukken uit. Ik begin weer met de donkerste , de B06. 


Daarna gebruik ik weer de tussenkleur, de B05.


Blend dan alle lagen weer samen met de B04. 



Ik gebruik een quote van het internet. Met een dun potloodlijntje breng ik de tekst aan, zodat ik weet dat de woorden goed uitkomen en ik straks geen ruimte te kort kom. 
Daarna teken ik de woorden met een Molotov black liner. 


En dit is het eindresultaat, met een donkergrijs potlood (Procolours) breng ik nog wat schaduw aan rondom het figuurtje en de huizen, zodat ze wat los komen van de achtergrond. 


groetjes en tot de volgende keer,

groetjes



Geen opmerkingen:

Een reactie posten