vrijdag 4 januari 2019

Thanks

Hallo allemaal,

Na de feestdagen is de rust weder gekeerd. Ik kijk heel erg uit naar de gezellige dagen samen met familie en vrienden, maar als het voorbij is, alles opgeruimd en we weer terecht zijn gekomen in de dingen van alle dag, vind ik dat ook weer fijn.  En... dan is weer tijd om creatief aan de slag te gaan. Heerlijk. Ik heb een kaart gemaakt met de Penny Black, Brushstroke.


Ik heb gebruik gemaakt van de Derwent: Inktense porloden en de Procolour potloden & de Ink on 3- Fadeout ink.



Als eerste plak ik mijn papier af. Dit doe ik omdat ik straks dan een witte rand heb.


Met behulp van de stempelhulp ga ik de afbeelding stempelen met de fadeout ink. Ik gebruik de stempelhulp omdat ik de inkt goed wil zien en ik hiervoor minimaal 2 keer moet stempelen.



Zoals je hieronder kunt zien, kan ik ook de mooie details van de stempel goed zien.


Ik start met de Derwent inktense potloden. Deze vind ik fijn voor de basis.  


Als eerste breng ik de Chilli red 0500 aan. Daar waar ik de peer het donkerst wil hebben.


Daarna ga ik verder met de volgende kleuren: Tangerine 0300, Sienna gold 02400, Golden yellow 0230 en apple green 1400. 


Dan ga ik verder met de bladeren.  Ik start weer bij de schaduw en heb hiervoor de Iron green 1310 gebruikt.

Vervolgens ga ik verder met Leaf green 1600, Felt green 1530 en spring green 1550.



Als ik de peer en de bladeren heb gekleurd, Ga ik met water blenden. Ik laat na de peer het werkstuk even drogen, zodat het niet uitloopt.


Hieronder het resultaat na het blenden met water. Ik blend altijd van donker naar licht. Tussendoor maak ik regelmatig mijn kwast schoon, zo voorkom ik dat de lichte delen niet te donker worden.


Daarna ge ik verder met de steel. Ik gebruik hiervoor de Madder brown 1920 en de Saddle brown 1746.


Ook dit blend ik weer met water. Ik laat alles goed drogen.


Als laatste breng ik de achtergrond aan met de 1730. Ik probeer gelijkmatig te kleuren. Daarna blend ik met een extra natte en grotere kwast de achtergrond.



Hieronder het resultaat nadat het geblend is met water.


Als alles goed droog is, ga ik verder met de Procolour. Dit vind ik een super potlood. Mooie heldere pigmenten en je kan er scherpe punten aan slijpen. Zo kan ik mooie, fijne accenten aanbrengen.
Dat ga ik bij de bladeren doen met de  Sap green 46.


Ook voor de steel breng ik accenten aan. Hiervoor gebruik ik de Burnt umber 55.


Met een achtergrond stempel breng ik nog wat reliëf aan. 


Als laatste nog de tekst, welke ik stempel met behulp van de stempelhulp. Ik heb de kaart in een lijstje geplaatst. Leuk om zo cadeau te geven.


Ik wens jullie een fijne winter. Misschien nog wat sneeuw en ijspret. Wie weet....

Creatieve groeten,


1 opmerking: