woensdag 13 maart 2019

Mannenkaart met Graphitint





Hoi allemaal, vandaag mag ik, Heidi, jullie weer een leuk project laten zien en ik heb er voor gekozen om een verjaardagskaart voor een man die graag reist te maken. Hiervoor heb ik een lijn potloden van Derwent gebruikt die Graphitint heet. Dit is een gekleurd grafietpotlood dat het gemak van een grafietpotlood combineert met een hint van zachte en subtiele kleur en de kleur kun je ook nog eens activeren met water (zoals ik vandaag zal laten zien) maar dat hoeft natuurlijk niet! Laten we snel beginnen:








Stap 1:
Op een stuk Terschelling Glad Aquarelpapier heb ik met één van de kleuren Derwent Graphitint potlood genaamd “Meadow” een laag aangebracht. Deze heb ik vervolgens met een waterpenseel geactiveerd en daarna gedroogd met mijn heat tool. Voor een wat sterker kleurresultaat heb ik dit nog een tweede keer herhaald.

Vervolgens heb ik op dit gekleurde aquarelpapier diverse malen gestempeld met één van de afbeeldingen uit een stempelset van Kaisercraft (“Scrap Yard”). Elke gestempelde afdruk heb ik uitgeknipt met een klein randje er om heen en deze heb ik met één millimeter dik foam tape bevestigd op een crèmekleurig gestanst paneel dat twee maten kleiner is als mijn basiskaart. Alles wat vervolgens nog uitsteekt heb ik afgeknipt met een schaar.



Stap 2:
Nu ga ik werken aan de rest van mijn kaartontwerp: ik heb op hetzelfde Terschelling Glad Aquarelpapier diverse afbeeldingen gestempeld die mij deden denken aan reizen: Deep Red Stamps “Motorcycle” en een aantal afbeeldingen van de Kaisercraft “Now Boarding” stempelset. Deze afbeeldingen heb ik uitgeknipt en gestanst zoals je op de foto kunt zien en daarna heb ik de afbeeldingen op kleur gebracht met drie kleuren Derwent Graphitint potlood: “Ocean Blue”, “Cloud Grey” en “Aubergine”. Ik heb gewerkt in laagjes, die ik telkens tussentijds geactiveerd heb met water en gedroogd met mijn heat tool. In de “Memories” tags heb ik vervolgens gaatjes gemaakt zodat daar een touwtje doorheen kan.


Stap 3:
Van bijpassend paars papier heb ik een iets grotere mat gestanst en deze beide panelen heb ik aan elkaar bevestigd met vloeibare lijm. Daarna heb ik de andere afbeeldingen bevestigd met vloeibare lijm en één millimeter dik foam tape.


Stap 4:
Vervolgens heb ik wat stukjes jute koord aan de tags met de gaatjes bevestigd en voor een extra leuk effect heb ik vervolgens wat water gemengd met ARA Acryl verf in de kleur “Roodbuin Brons” en dit mengsel heb ik met een kwast op mijn project gespat nadat ik de motor heb afgedekt met een stukje afvalpapier.

Terwijl de verf droogt heb ik een strip gestanst van het papier wat over was van de achtergrond met één van de stansen uit de My Favorite Things “Slanted Sentiment Strips” stans set en hierop heb ik een tekst van de Altenew “Persian Motifs” stempelset gestempeld met dezelfde zwarte inkt als die ik hiervoor heb gebruikt.
Toen de verf eenmaal droog was heb ik de strip bevestigd met één millimeter dik foam tape, de strip naar achteren gevouwen en aan de achterkant vastgemaakt met gewoon plakband.

Het enige wat ik nu nog moet doen is deze hele combinatie op een crèmekleurige linnen basiskaart te bevestigen met vloeibare lijm. En dat was het weer voor vandaag!

Nog een paar detail foto’s:




Ik wens jullie een creatieve dag toe!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten