dinsdag 13 augustus 2019

Klaproos met Daniel Smith

Beste Bloglezers,  

 Vandaag schilder ik een klaproos met Daniel Smith Extra Fine watercolors.
De pigmenten van deze verf is echt krachtig.
Ik werk in een journal van Clairefontaine.
Ik ga gelijk met de verf dunne lijntjes zetten om de bloemblaadjes aan te geven. Je kunt ook eerst met grafiet potlood de lijnen neer zetten.



 Terwijl de laag nat is geef ik meer kleur aan. Laag voor laag. Je bouwt dus steeds laag over laag. Nat in nat of nat over droog net wat voor effect je wilt bereiken. 


Je werkt van groot naar klein en van licht naar donker.
Steeds wacht je tot dat de laag droog is voor de volgende laag.
Je kan dit versnellen door een föhn te gebruiken.



De achtergrond is een nat in nat techniek ik breng een natte laag aan en laat er steeds blauwe tinten inlopen.



 De kleuren die ik heb gebruikt:
Hanza yellow light
Cadmium scarlet red hue
Permanent alizarine crimson
Serpentine genuine
Ceruleum blue chromium
Phthalo blue gs
Cobalt teal blue
Lunar black


Heel veel plezier met het bekijken van de video.
En probeer eens de Daniel Smith extra Fine watercolors, nu te verkrijgen bij de betere hobby-/kunstenaars winkels. 




Succes met oefenen en tot een volgende keer 


 Julia    








Geen opmerkingen:

Een reactie posten