maandag 19 augustus 2019

Zeezicht met Pan Pastel

Hallo Blogbezoeker`s

Ik heb al lang Pan Pastel liggen 
maar doe er eigenlijk jammer genoeg niet zo veel mee.
Het is namelijk een heel mooi medium om mee te werken.
En er zijn 92 kleuren van!

Omdat ik gek op de zee en water ben,
heb ik voor een zeezicht gekozen.


Ik ben begonnen met Phthalo Blue Shade en de grote spons,
gewoon naar gevoel erop vegen.
Ik heb wat vrije plekken overgelaten.

Dit penseel kun je er ook voor gebruiken.

Ik heb voor grijs Pastelmat papier van Clairefontaine gekozen.


Dan ben ik met Phthalo Blue verder gegaan,
ik heb van rechts boven naar links naar beneden geveegd.



 Nu ga ik met Turquoise kleur aanbrengen 
waar ik plekken opengelaten had. 

En onder het Phthalo Blue ga ik ook verder 

en veeg ook over deze kleur heen om het te mengen.



Dan neem ik Phthalo Bleu Tint en geef wat wolken aan
en ik ga ook onder de Turquoise nog kleur aanbrengen.



Ik neem nu nog een keer dezelfde kleuren en maak alles wat krachtiger van kleur en geef de wolken meer vorm.
Ik ga ook met Paynes Grey Tint wat schaduw in de wolken geven.



Ik ga verder met de zee en neem hiervoor Ultramarine Blue Shade.
Ik gebruik een platte ronde spons en veeg heen en weer.
Ik laat weer vrije plekken over.



Nu neem ik Turquoise Shade, 
die heeft een wat groenere tint erin.
Ik veeg ook weer heen en weer.



Met Phthalo Blue Shade maak ik wat dunne vegen in de zee.



Dan neem ik weer Turquoise en maak wat lichte vegen.



Met Phthalo Green Tint geef ik nog een groenere tint aan het water.



Ik neem nu Orange Tint en maak voorin wat vegen,
dat is om wat strand aan te duiden.



Nu wil het nog wat donkerder hebben dus neem ik Burnt Sienna.



Ik wil ook nog zeilboten in mijn zee hebben 
en neem daarvoor White en een klein sponsje.
Voor de mast neem ik het witte Derwent Lightfast potlood,
daar kun je mooie fijne lijnen maken.



Ik heb een tweede boot gemaakt en maak nu met Paynes Grey
wat schaduw op de boten.



Ik neem nu de zwarte Derwent Lightfast erbij 
om aan de masten verder te werken.



Met Paynes Grey maak ik nog schaduw onder de boten.



Ik maak met beide Lightfast potloden
nog reflectie's van de boten in het water.




En dit is mijn schilderij geworden.
Ik vindt het heerlijk om er na te kijken, 
ik voel mij gelijk weer thuis.



Bedankt voor het langskomen en tot volgende keer.

Liefs


Geen opmerkingen:

Een reactie posten