zaterdag 7 september 2019

Creativity is inventing.


Hallo bloglezers,

Leuk dat jullie een kijkje komen nemen op ons blog. Vandaag wil ik laten zien hoe leuk het is om met de Molotow Markers One for All te werken op de GelliPlate.
Ik zag deze techniek van Kate Crane op You Tube en heb dit direct zelf uitgeprobeerd met zulke leuke resultaten.


Je kunt dit natuurlijk op elke maat en vorm van de GelliPlate doen. Deze keer heb ik gekozen voor de ronde 8 inch (diameter 20,5 cm) .



Wat heb je nodig?

-ronde gelliplate 8 inch
-Molotow Markers One For All in een aantal kleuren
-eventueel Copic Markers 
-brayer
-stencils
-papier voor de afdrukken
-witte, lichtblauwe. fuchsia, lichtroze, zwarte en goudkleurige acrylverf
-bankpasje 
-stempels naar keuze

Leg je Gelliplate op een gladde ondergrond.
Teken met de Molotow Markers wat rondjes op de Gelliplate.


Met andere kleuren teken je wat bloemen en motiefjes.


Herhaal dit tot je tevreden bent.
Laat het goed drogen.



 Leg nu een stencil over je Gelliplate en rol met een brayer en witte verf over het stencil.
Gebruik niet teveel verf. Herhalen tot tevredenheid.
Laat de verf goed drogen.


Dan ziet je GelliPlate er zo uit.


Nu ga je verder met de acrylverf.
Als eerste heb ik hier en daar wat lichtblauwe verf aangebracht.
Dat heb ik wederom laten drogen en daarna hetzelfde gedaan met de fuchsia acrylverf.
Ook nu weer alles goed laten drogen en dan breng je de laatste laag aan over de hele GelliPlate. Ik heb daarvoor een hele lichte kleur roze gekozen.
Deze laag NIET laten drogen maar direct je papier erop leggen en een afdruk maken.
Er blijft verf op de GelliPlate achter en daarom maak ik direct een tweede afdruk.
Neem hiervoor een andere kleur. Ik heb daarvoor lichtblauw genomen.
Ook nu niet wachten tot het droog is, maar direct een afdruk maken.


Dit zijn de twee afdrukken.
De rechter is de eerste afdruk met het meeste motief.
De linker is de tweede afdruk met minder motief, maar een mooie vintage look.
Tenminste dat vind ik.


Op de afdruk heb ik gedoodled met een witte en zwarte Molotow Marker. Zo breng je extra accenten aan. Met het bankpasje heb ik de zwarte streepjes gezet.
Doe wat zwarte acrylverf op een blaadje of je werkblad. Dan neem je het bankpasje en haal dat met een randje door de verf. Je maakt dus een soort stempel. Zet het randje met verf op je afdruk en je ziet de streepjes verschijnen.


Dan knip je de cirkel uit en bewerk de rand met een bijpassende kleur inkt.


Daarna kleur je de stempel.
Ik heb ervoor gekozen om de bloemen te kleuren met dezelfde kleuren als de achtergrond.
Dat doe je door wat verf op je werkblad te scribbelen en dat neem je met een waterpenseel op en kleur de bloemen in. Als het nog nat is, kun je, net zoals met aquarelverf , een tweede kleur toevoegen die zich dan vermengt met de andere kleur.
Knip de bloemen uit en verwerk die op je afdruk.
Ik vond de bloemen wat wegvallen op de achtergrond. Daarom twee ronde cirkels gestanst uit donkerblauw. Op de grootste heb ik de bloemen geplakt en op de andere een cirkel met de tekst.

Tot slot met goud acryl rondjes gezet met een dop en de tekst (van de stempel) langs de rand geschreven.

Ik hoop dat jullie hem leuk vinden en dit zelf eens gaan proberen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten