zondag 22 september 2019

Do what makes you happy

Hallo lieve blogvolgers, 

Do what makes you happy. De titel van deze post zouden we in het dagelijks leven wat meer toe moeten passen. 
PanPastel daar word ik happy van. 
Vandaar mijn creatie ermee. Deze pagina maakte ik in een van de nieuwe journals van Studio Light, Art by Marlene. 


Deze prachtige bloem van PaperArtsy heb ik gestempeld op Schut papier Groen, 160 gram. Dit vind ik een fijn gewicht om uit te kunnen knippen.


Tip: heb ik recent op You Tube gezien maar kan het filmpje zo snel niet terug vinden. 
Als je gaat embossen ga dan eerst met de colourless blender over je papier heen. Dan afdrukken met VersaMark en je embossingpoeder erop strooien.
Dit zorgt ervoor dat je de overtollige embossingpoeder gemakkelijk van je papier afvalt. 
Het werkt net als de speciale kussentjes die je hiervoor kopen als een soort van resist.


Voor het wat grotere inkleurwerk heb ik geen penseeltjes gebruikt maar de tools van PanPastel. Dat gaat erg goed en je kunt wat meer kleur aanbrengen. 


Ik gebruikte de kleurtjes 280.5 Orange en 430.5 Magenta


Om toch een beetje schaduw aan te brengen bracht ik over de Magenta nog wat van de 430.1 Magenta extra dark aan. Omdat ik de bloem uitknip hoef ik niet binnen de lijntjes te blijven met kleuren. 


Over de Orange op een aantal plaatsen wat van de 380.5 Red Iron Oxide. 
Daarna even goed fixeren met Ghiant Academy Fixative.


In het hart van de bloem 680.5 Bright Yellow Green.


In het hart van de bloem voor wat schaduw nog een tipje 220.1 Hansa Yellow Extra Dark.
Ik wil wat meer leven in de bloem daarom nog wat witte stipjes aangebracht met een Molotow marker.


In mijn Journal maakte ik een achtergrond met twee kleurtjes, De 680.5 Bright Yellow Green en 580.5 Turquoise. Achtergrondstempeltjes erop gezet met VersaMark en met wat inkt. 
In eerdere tutorials,  die ik geplaatst heb, kun je dit nog eens stap voor stap terug vinden hoe ik achtergronden maak met PanPastel.


Toen kreeg ik een gezellig telefoontje van mijn dochter en vergat ik de stap met de blaadjes te fotograferen. Echter dit heb ik exact hetzelfde gedaan als met de bloem. Met embossingpoeder, ingekleurd, uitgeknipt en opgeplakt. 
Ik kleurde de blaadjes met 680.5 Bright Yellow Green en daarovereen met nog een ander tintje groen.  Hiervoor nam ik een klein beetje 620.5 Phthalo Green. 


Nog even wat leuke spetters over de achtergrond heen. Maakt het toch wat meer een geheel, vind ik.


Wat leuke washi tape erop als tekst, van Studio Light en nog wat accenten aangebracht met de Molotow one4all in neontintjes. Een beetje roze en een beetje oranje zodat ook de kleur van de bloem in de achtergrond terugkomt. 



Zo zie je maar dat een hele creatie, zowel de achtergrond als de voorgrond met PanPastel kunt maken en je verder eigenlijk niet veel nodig hebt. Alhoewel het natuurlijk geweldig is om te kunnen combineren met je overige kleurmaterialen wil ik je laten zien dat het niet noodzakelijk is. 

Wens jullie heel veel plezier toe met het maken van je eigen creaties en tot snel maar weer. 




1 opmerking: