dinsdag 1 oktober 2019

Be An Artist

Hallo allemaal,

Be An Artist is de titel van mijn blogbericht, iedereen heeft wel iets artistieks in zich.
Ik wil jullie dit keer laten zien wat ik heb gemaakt met de fijne Daniël Smith Watercolors.

Op internet heb ik een mooie foto van een zonnebloem gevonden en heb ik deze overgenomen met panpastel op Mixed Media Watercolour papier van Hahnemühle.
(Je veegt de achterkant van de afbeelding in met Panpastel, keert de afbeelding om en brengt de belangrijkste lijnen over op je papier, met een potlood of pen. Hoe harder je drukt, hoe dikker de lijn)

Met de kleur DS 102 Sap Green begin ik de blaadjes om en om in te kleuren. Eerst met de nat-in-nat techniek, en later breng ik nog wat schaduw aan.

Ook gebruik ik de kleuren DS 197 Green Apatite Genuine en DS 229 Neutral Tint, om donkerder groen te kunnen maken. Blaadje voor blaadje kleur ik verder in de nat-in-nat techniek.

Met de "droge" techniek breng ik alvast schaduw plekjes aan, die ik later weer aanvul met groen of geel.

En zo ga ik steeds een blaadje verder, nat-in-nat, totdat ik de groene blaadjes gekleurd heb.

Dan volgen de bloemblaadjes. Hiervoor gebruik ik de kleuren DS 060 New Gamboge en DS 184 Cadium Yellow med.hue.

De kleur DS 009 Buff Titanium is ook goed te gebruiken voor de ondergrond van de bloemblaadjes. Ik gebruik nog steeds de nat-in-nat techniek.
Ook heb ik de steel van de bloem al aangezet.

Zo vorderen de bloemblaadjes langzaam tot een geheel, in verschillende tinten geel. 
Licht en donkerder.

Hier een overzicht van de 4 meest gebruikte kleuren, van links naar rechts : DS 060, DS 184, DS 102 en DS 197. Hier en daar

Als de bloemblaadjes gekleurd zijn, ga ik verder met de grotere bladen aan de bloem. Hierin probeer ik de nerven ook te laten zien.


Voor de grotere bladen gebruik ik dezelfde kleuren als de kleinere bladen.
Dit zijn de groene kleuren uit de Flowers and More en de Designers Choice 2019 Collectie. Twee collecties die binnenkort in de hobbywinkels liggen.

Ook werk ik laag over laag, om de bladeren wat donkerder te krijgen. Hier en daar breng ik ook wat achtergrond aan, ook in de kleur groen, maar dan nog met veel water verdunt.

De steel geef ik ook steeds meer kleur. Hier gebruik ik de DS 011 Burnt Umber en DS 086 Quin. Burnt Orange.

Nu krijgt de zonnebloem steeds meer vorm. 
Bovenlangs hebben de bladeren ook al kleur.

Hier heb ik de bloem af en heb ik met de overgebleven verf de achtergrond gekleurd, om het tot een geheel te maken.

En dan is dit het eindresultaat. Ik heb er een mooi lijstje bij gezocht. Nadat ik deze foto had gemaakt, miste ik toch nog iets in het geheel....

Dus heb ik er nog even een tekst bijgeplakt, en nu vond ik het echt helemaal af!

Bedankt voor het langs komen en heel graag tot de volgende keer!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten