maandag 28 oktober 2019

Merry Christmas with Copic Markers


Goedemorgen lieve blogvolgers,

Na er een tijdje tussenuit te zijn geweest, meld ik mij vandaag weer met wat creativiteit van mijn kant.

Ik ben aan de slag gegaan met een stempelset van My Favorite Things - Merry Wishes.

Ik heb eerste het konijntje zelf ingekleurd met de volgende kleuren:
Vacht licht - E30, E31 en E33, 
Staart en poten - E35 en E37
Buikje - E00 en E000
Oren - R20 en R22

Vanuit daar heb ik nog 4 kleuren blauw gebruikt voor de muts, handschoenen, de achtergrond en de kerstboompjes.

Maar dat zien jullie verderop in deze blogpost.

Stap voor stap laat ik jullie zien hoe ik te werk ben gegaan.


Met de lichtste kleur B21 heb ik de eerste laag opgezet.
Daarna een klein stukje met de B23 om vervolgens weer terug te gaan naar de lichtste kleur, de B21.


Niet op elke foto staat de marker even duidelijk afgebeeld. Ik moest scherpstellen of op de afbeelding, of op de marker en koos natuurlijk voor de eerste:-)

Ik heb nu de B24 erbij gepakt, vervolgens de B23 en weer als laatste de B21.


Om het nog iets donkerder te krijgen heb ik nog één tint blauw toegevoegd, de B26.
En weer ben ik terug gaan werken naar de lichtste kleur.


Nu is het hele konijntje in gekleurd, op de pompom's na, die versier op als allerlaatste met een klein beetje Stickles.


Op masking papier heb ik het konijntje gestempeld en uitgeknipt. Zo kun je nog andere lagen toevoegen zonder je afbeelding te verpesten.

Met de airbrush en de kleur B21 en B23 heb ik 'sneeuwheuvels' aangebracht. Hiervoor heb ik de
stencil Drifts&Hills gebruikt van My Favorite Things.


Om de kerstboompjes, uit de eerder genoemde stempel set, af te drukken heb ik weer gebruik gemaakt van dezelfde blauwtinten. 

Nu heb ik de B26 gebruikt.

Ik heb de kleur rechtstreeks op de stempel zelf aangebracht. Met wat Activator vloeistof heb ik de kleur geactiveerd en zo kon ik de boom afdrukken op de sneeuwheuvels.


Hier zo je het konijntje, de sneeuwheuvels en de kerstbomen allemaal met Copic Markers.

Wat leuk om te doen!

Meestal kies ik hele andere kleuren voor de achtergrond, maar dit resultaat is ook erg mooi...


Zo leuk om de hele kaart af te maken met slechts deze 4 blauwtinten.

Ik hoop dat jullie zijn geïnspireerd zijn en ook eens op deze manier aan de slag gaan.
Ik ga het zeker ook nog eens met andere kleuren proberen.

Voor nu wens ik jullie allemaal een hele fijne dag toe en graag tot de volgende keer!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten