vrijdag 4 oktober 2019

Think happy thoughts and you can fly!


Think happy thoughts......

De herfst is in aantocht. Voor mij persoonlijk een van de mooiste seizoenen. Prachtige kleuren in de natuur. Heerlijke temperaturen en de opmaat naar de feestdagen. De eerste bladeren beginnen te vallen, de mooie herfstkleuren komen langzaam te voorschijn. Dus genoeg inspiratie om met de Copics en de PanPastel een herfstachtige kaart te maken.



Als eerste heb ik met potlood de bladeren nagetekend. Vervolgens heb ik de lijnen overgetrokken met de bruine Copic Multi Liner. Voor de buitenrand van het blad heb ik punt dikte 0.3 genomen. Voor de nerven van het blad heb ik puntdikte 0.1 genomen.





Daarna ga ik de bladeren voorzien van kleur. Voor het eerste blad gebruik ik de kleuren: YG 63 - YR 23 en Y 28.


Ik start met YR 23.


Vervolgens ga ik verder met de YG 63.


Je ziet de overlopen van  de kleuren nog heel goed. Dat is niet erg, want we gaan nog eens de kleuren toevoegen. Dus over het groene  ga ik nog eens met de YR 23.


Daarna ga ik met de Y28 de donkere stukken aanzetten. Met de 0 ( blender), blend ik alles om een herfstachtige uitstraling te krijgen.



Vervolgens ga ik het tweede blad inkleuren. Ik kleur het hele blad met de YR23.


Vervolgens zet ik aan met de YR07. Je hoeft je geen zorgen te maken over de harde overlopen van de kleuren. We gaan nog meer toevoegen en veel blenden.


Ook voeg ik weer YR 23 toe. de overgangen lopen al meer in elkaar over.


Daarna ga ik verder met de Y17. Zeker daar waar ik het blad licht van kleur wil hebben, zet ik met de Y17 aan.


Met de E77, ga ik de echte donkere gedeeltes aanzetten.



Met de YR 07 ga ik de overgang mooier maken van de E77.


Daarna blend ik eerst alles met de YR 23.


En tenslotte alles goed blenden met de 0.  Ik knip de bladeren al uit.



De ondergrond van de herfstbladeren ga ik maken met PanPastel. Ik ga eerst de kaart een egale kleur geven. Hiervoor gebruik ik de blender en de geel 250.3 Diarludie Yellow Shade.


Daarna ga ik met Versamark een blad stempelen op het reeds gekleurde papier met de PanPastel. Ik laat de Versamark even iets aandrogen.


Daarna dep ik op de afdruk de Panpastel als het waren in het papier. Dus ik wrijf nog niet.
Pas als er voldoende PanPastel op de afbeelding zit, dan wrijf ik zachtjes.


Mijn achtergrond is klaar en ik fixeer. Als dit is opgedroogd, ga ik met behulp van een stempelhulp de tekst erop stempelen.

Tot slot de bladeren erop plakken. Mijn herfstkaartje is klaar.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten