vrijdag 5 juni 2020

Sunshine


Hallo allemaal,

Wat een heerlijk weertje. Super veel zonneschijn en dat inspireerde mij om een een mooie bloem te gaan tekenen.  Daarna  heb ik met de nieuwe dot kaartjes van Daniel Smith de bloem kleur gegeven. Vervolgens heb ik er een cas-kaartje van gemaakt.



Als eerste start ik met een zacht potlood en begin te schetsen.


Op het moment dat ik tevreden ben, trek ik de lijnen die ik wil zien over met de Molotow Blackliners permanent.


  Even de rest weg gummen, en je hebt een leuke bloem.


Ik vind de nieuwe dot kaartjes super handig. Zo kun je op een prijs gunstige manier proberen of deze verf je bevalt. Maar ze zijn ook erg handig om mee te nemen op vakantie of lekker in de tuin of de natuur. Maar geloof me, als je eenmaal dit kwaliteitsproduct hebt geprobeerd, wil je niet meer anders. Het is verslavend. De kleuren zijn ook echt prachtig.


Ik start met de blaadjes. Een eerste laagje breng ik aan met veel water en de Hansa Yellow Light. Ik werk om en om, zodat de waterverf zich niet kan mengen met het blaadje ernaast.


Daarna ga ik de andere blaadjes kleur geven. Dan kunnen de blaadjes van de bloemen rustig drogen.
Ik gebruik voor de eerste laag de Serpentine Genuine.


Nu weer terug naar de blaadjes van de bloem. Ik ga met een intensere kleur geel verder. Hiervoor gebruik ik de Hansa Yellow Medium.


Ook gebruik ik bij de schaduw bij de bloem blaadjes de Permanent Orange.


En... let it schine! een beetje Iridescent Gold voor de afwerking.


Dan ga ik weer verder met de blaadjes en de steel. weer een laagje om meer diepgang erin te krijgen.


Het hart van de bloem doe ik met Iridescent Russet.



See you next time!


2 opmerkingen:

  1. Schitterend gewoon en een goede uitleg dank je ben grote fan van jou geworden sinds de 1e live bij HV
    en ja had al even gekeken voor Daniël smith verf ,wou graag napjes maar er zijn meer tubes te koop Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WoW! Je bent een echte kunstenaar!

    BeantwoordenVerwijderen