maandag 1 juni 2020

Walk in the direction ....

Hallo allemaal,

Het is al weer de eerste van de maand, dus tijd voor een nieuw blogbericht van mij.

Vandaag wil ik jullie een pagina laten zien, die ik gemaakt heb met de Derwent Metallic Paint pan set. 
Deze glinsterende waterpaint geeft een mooie metallic glans op licht en donker papier. Beide laat ik zien in mijn project.

Ik zal jullie stap voor stap laten zien hoe deze pagina is ontstaan.


Ik heb op een kleine ronde Gelli Plate met de kleuren Pink, Red en Green een aantal bloemen geschilderd. Deze laat ik even drogen.


Als de Metallic kleuren droog zijn, rol ik er een dun laagje witte acrylverf over. Laat dit niet drogen, anders krijg je de afdruk er niet af.
Je plaatst je papier op de Gelli Plate, op de plek waar je de afdruk wil hebben.


Nog even goed wrijven, en dan haal je het papier van de Gelli Plate af en heb je een mooie afdruk.


Daarna maak ik nog een afdruk, op de zelfde manier als de eerste. De tweede afdruk verdeel ik links en rechts op het papier.


Met een zwarte Molotow Blackliner Round zet ik stipjes rondom de cirkels. 
Dit geeft een leuk effect.


Rondom de cirkel stempel ik in bijpassende kleuren wat Grunge stempels. 

Aan ieder GP afdruk maak ik nog een kleinere cirkel vast. 
In deze kleine cirkel breng ik met een vinger wat witte acryl verf aan en daarin breng ik met een kwastje wat Metallic Paint aan in de kleur Pink en verdeel ik de kleur met een vingertop.


Hier zie je het van wat dichterbij. 
Met een zwart potlood breng ik nog wat schaduw aan, aan één kant.


Als de kleine cirkels droog zijn, stempel ik er een Grunge stempel overheen met zwarte inkt. Aan de linkerkant heb ik ook een grote Grunge stempel gestempeld.


Ik heb een aantal vlinders gestempeld op watercolor papier en deze heb ik ingekleurd met Metallic Paint kleur Pink. Daarna heb ik ze uitgeknipt.


Op een ander stukje papier heb ik normaals de woorden Stay Classy gestempeld en opgeplakt.
Op zwarte Cardstock heb ik met zwarte embossing poeder een stempel aangebracht en ingekleurd met Derwent Metallic Paint in de kleuren Red, Pink en Green. De roos heb ik daarna uitgeknipt.

Nu kun je goed het verschil zien tussen het op wit en zwart papier de Metallic kleuren aanbrengen.


Als laatste heb ik de pagina gemat met oud roze en zwarte Cardstock en een sticker tekst aangebracht.


Dit is een close up van de roos en kun je het Metallic effect een beetje zien.
Zo heb ik er weer een pagina bij in mijn Art Journal.

Leuk dat jullie weer langs zijn gekomen en graag tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten