dinsdag 13 oktober 2020

Potloodkleurtechniek

Beste Bloglezers,

Vandaag een filmpje hoe je kan kleuren met de Derwent Lightfast potloden. Ik probeer je de klassiek manier te laten zien hoe je kunt kleuren. Laag over laag met meerdere kleuren uit één kleur familie.


Ik begin met de eerste laag. Een midden kleur turquoise. Die breng ik aan.



Dan breng ik een donkere kleur turquoise aan met een klein verloop naar boven.


En als laatste breng ik juist de lichtste kleur van deze kleur familie turquoise aan. Deze zorgt dat je de kleuren met elkaar blend. Vandaar dat er zoveel zachte pastel tinten zijn in de series van Derwent. Je gebruikt juist die potloden om te blenden per kleur familie.


Als je de regel hanteert om minimaal drie kleuren per kleur te gebruiken om een vlakje te kleuren. Of dit in een stempel is of in een realistische tekening. Dan wordt je kleurwerk beter en dieper van kleur. Probeer het maar eens.

Bekijk hier de film hoe ik het heb gedaan.




 Tot de volgende keer
Julia    



Geen opmerkingen:

Een reactie posten