maandag 16 november 2020

Art Journal Page met Derwent

 Hallo allemaal!

Afgelopen maand is voorbij gevlogen, dus het is weer tijd om een nieuwe post voor jullie te maken. Dit keer eens eentje met kleurpotlood. Ik ben de afgelopen tijd lekker aan de slag geweest met kleurpotlood op Kraft papier. Ik vind dat een super tof resultaat geven. In deze Blog laat ik zien hoe ik daarmee werk. Je kunt hiervoor verschillende soorten Derwent potloden gebruiken; de Coloursoft, Procolour of Lightfast werken het prettigst. 

Voor deze Blog gebruikte ik:

- Derwent Procolours: Chines White, Burnt Carmine en zwart.
- Molotow one 4 all marker 
- Stempels en tekst van Studio Light


Op een apart vel heb ik de bloemen gestempeld, dit kan met elke willekeurige inkt. Met kleurpotlood maakt dat niet veel verschil. Ik begin met de kleur Burnt Carmine en breng daarmee een dun laagje aan. Maak daarna de donkere gedeelten ook echt donker. kleur een verloopje door langzaamaan meer lagen aan te brengen


De gedeelten die je wit wilt laten geef je geen kleur


Met wit breng je vervolgens een volgende laag aan en werk je ook voor een gedeelte over de laag Burnt Carmine heen. De twee kleuren mengen tot een prachtige roze tint.


Bij deze bloem kan je iets beter zien hoe ik de verloopjes gekleurd heb van licht naar donker.


Om te zorgen dat mijn highlights ook echt wit blijven, heb ik deze eerst even flink aangezet met wit.


Daarna kleur ik over de rest van de bloem heen met wit waardoor de pigmenten goed mengen met elkaar.


Als ik iets teveel wit heb aangebracht kan je er nog wel met de donkere kleur overheen, maar wat eenmaal donker is krijg je niet meer wit, dat is wel belangrijk om te onthouden.



Vervolgens ga ik aan de slag met de achtergrond. Met behulp van een stempelhulp en zwarte inkt stempel ik de achtergrond vol.


Met mijn Molotow One4all Marker maak ik lekker veel witte highlights in de achtergrond. Achteraf gezien was het trouwens handiger om dit bijna als laatste te doen, dus als je deze tutorial volgt kan je deze stap beter nog heel even overslaan ;)



De gekleurde bloemen knip ik uit en plak ik op de gewenste plek op mijn achtergronden.



Met zwart kleur ik het gedeelte achter de bloem donker voor een lekker contrastrijk effect. 
Nu is het moment om met de witte Molotow one4all marker de  highlights te maken omdat je nu ook nog over het zwart gekleurde gedeelte kan werken.



Met de Marker maak ik nog wat spetters op de pagina en daarna plak ik mijn tekst op. Uiteindelijk plakte ik het werk op een zwarte matlaag in mijn journal.

Gaaf geworden toch?

Tot de volgende keer!




4 opmerkingen: