zaterdag 28 november 2020

Peony


Goedemorgen allemaal,

 We hebben vandaag alweer de laatste zaterdag van november. December staat bijna voor de deur en de dagen worden donkerder en kouder.

Ik ben vandaag voor jullie aan de slag gegaan met een digi van Jeremiah Ketner - Peony. Deze heb ik ingekleurd met Copic Markers.

Normaal kleur ik vaak kleine afbeeldingen voor op een kaart e.d. Maar deze keer heb ik de digi op A4 formaat afgedrukt. Ik wou wat meer ruimte om alles met mooie verlopen in te kleuren. Door het grote oppervlakte een heel karwei, maar het was wel fijn om eens zo te doen. 


Ik ben begonnen met de huid van deze mooie dame. Dit deed ik met E0000, E000, E00, E21, E11 en de wangen met wat van de R20.


Zo zag ze er uit nadat ik alle huid had ingekleurd! Nog genoeg wit over om in te kleuren, dus door...


De volgende stap was haar mooie bos met haren. Hiervoor pakte ik de YR21, E35, E57 en de E59.
Deze laag bracht ik twee keer per lok aan. Ik doe steeds een klein stukje van het haar en maak die eerst af. Persoonlijk vind ik dat fijner werken dan grote stukken.


Zo, ze begint er al echt uit te springen vind ik.


Op deze close-up kun je goed zien dat alle lokjes bestaan uit kleine streepjes van donker naar licht en dan weer terug naar donker.


Met deze roze tinten heb ik de pioenrozen ingekleurd. Van licht naar donker zijn dit de gebruikte markers: RV10, RV11, RV13, RV14, RV25 en de RV29.


Ook bij de bloemen heb ik per keer steeds een paar bloemblaadjes ingekleurd. En ook hier heb ik twee lagen van donker naar licht aangebracht.


Dit is een close-up van de bloemen, wat een heerlijke kleur is het!


De blaadjes van de rozen heb ik met de kleuren YG13, YG17, YG87 en G29 ingekleurd.


Ze begint steeds meer één geheel te worden. Nog een paar stappen te gaan...


Haar shirt heb ik lang over zitten te twijfelen. Welke kleur moet dat worden? Mijn moeder zei dat een lichte blauw wel mooi zou zijn, nou jullie kunnen zien dat ik keurig naar haar heb geluisterd:-)
Ik gebruikte de kleuren B0000, B00, B12 en de B14. Her en der heb ik met de Colorless Blender de randjes wat vervaagd.


Ze is nu bijna af! Alleen de stipjes, sterretjes en haar haarelastiekjes nog!


Op deze close-up zie je goed hoe het lichte blauw super goed past bij het donkerder roze.


De laatste kleine dingetjes zijn nu ook ingekleurd. De stippen en sterren heb ik ingekleurd met de YR23, Y17 en de Y13. En de elastiekjes met de B18, B16 en B12.

In de stipjes en de bloemenhartjes heb ik met een witte Molotow marker nog wat witte stipjes gezet.

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe en graag tot de volgende keer!

















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten