dinsdag 1 december 2020

Merry Gnoom Christmas met Copics

 Hallo allemaal,

Het is al weer december, wat gaat het jaar toch snel. Nog een dikke 3 weken en dan is het kerst. Daarom wil ik jullie vandaag alvast een leuke kerstkaart laten zien, en laat ik jullie stap voor stap zien hoe ik deze gemaakt heb.

Wat heb je voor deze kaart nodig :

- Perfect Colouring Paper

- Copic markers

- Molotow Blackliners

- Distress Oxides

- Witte acrylmarker

- Glitters

- Gekleurd cardstock



Ik heb op internet een voorbeeld opgezocht van een Gnoom en deze geschetst met potlood en overgetrokken met een Molotow Blackliner. Zo zijn er drie Gnomen in pyjama ontstaan.


Met blauwe Copic Markers heb ik de eerste Gnoom kleur gegeven. Ik ben begonnen met de donkerste kleur (B18) van de drie, gevolgd door de middelste kleur (B16) en de lichtste kleur (B14 en B32). Deze drie stappen herhaal ik nog een keer om de kleur nog iets helderder te krijgen.


Zo krijgt deze Gnoom een mooie blauwe pyjama.


De dunnere strepen geef ik kleur met een nog lichtere kleur blauw, B91 en B95.

En dan is de middelste Gnoom aan de beurt.

Hiervoor gebruik een groenige kleur. Ook hier begin ik met de donkerste kleur YG95, gevolgd door de middelste kleur YG93, en de lichtste kleur YG91 en herhaal ik deze nog een keer.

En dan is de laatste Gnoom aan de beurt. Deze geef ik een roze pyjama. Ik begin weer met de donkerste kleur, RV06, gevolgd door de middelste kleur RV04 en als laatste de lichtste kleur RV02.

Nu hebben ze allemaal een gekleurde pyjama aan.


De sloffen geef ik kleur met BG75, BG72 en BG18 en de snor en baard geef ik een grijze kleur met C2 en C4.


Nu plak ik de Gnoom af met maskeertape. Ik trek de Gnoom om met potlood en knip ze uit en plak ze dan weer over de afbeelding.


Met washitape plak ik de randen van de kaart af, zodat er straks een mooie witte rand ontstaat.
Met twee kleuren distrees oxide breng ik de lucht aan op de achtergrond en spetter daarna water en witte Posca erover heen.


Als ik alle tape weghaal, ziet de kaart er zo uit. 
Onder de Gnomen breng ik wat schaduw aan met de kleuren B60 en B63.


Ik heb de kaart gemat met lichtblauw en zwart cardstock, en met een passende tekst erbij is de kaart af.

Hieronder nog enkele close-ups.



Ik hoop jullie geïnspireerd te hebben voor het maken van deze kerstkaart met Molotow Blackliners en copics.

Graag tot de volgende keer!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten