zondag 13 december 2020

Derwent Metallic Pencils

 Beste Bloglezers,  


 Vandaag werk ik met de set Derwent Metalic potloden en één wit potlood van Lightfast serie. Ik werk op paint on black papier van Clairefontaine.

Eerst schets ik de raaf op het zwarte papier met een zilverpotlood. Dan ga ik beginnen met de veren. Ik maak gebruik van verschillende kleuren uit de set van 20 kleuren namelijk Silver, graphite,ice blue, blue, copper en purple


Met zilver, Copper en ice blue breng ik de glimmers op de veren van de raaf aan. Je spaart de zwarte kleur juist uit. Dus ik ben het licht aan het tekenen van de vogel. Door de verschillende kleuren te gebruiken kun je verschil in felheid creëren.


Wat ik super vind is dat deze Metallic pencils heel fijn kleuren zoals een kleurpotlood. Mijn ervaring is dat metallic potloden vaak harder en lastiger kleur afgeven maar deze versie is echt heerlijk om mee te kleuren. Je kunt zelfs deze potloden prima gummen. Zodat je met een elektrische gum ook effecten kunt creëren.


Naast dat je dus met een gum makkelijk het zwarte papier kunt terug halen. Kun je de Metallic potloden ook prima oplossen met terpentine. Hier heb ik gewerkt met de Citrus Mineral Spirit van Oud Holland en een penseeltje.  Nadat ik de achtergrond goed kleur heb gegeven met verschillen de kleuren blauw en copper los ik deze laag dus op en schilder ik als het ware met de metallic potloden. Daarna breng ik nog maals een potlood laag aan.




En door dat ik de achtergrond een kleur heb gegeven worden de zwarte veren van de raaf nog duidelijker. Ik vind het een leuke tekening geworden.

Bekijk hier de film hoe ik het heb gedaan.




 Tot de volgende keer
Julia    




Geen opmerkingen:

Een reactie posten