vrijdag 7 mei 2021

GelliPlate met inkt, stencil en Derwent Inktense potlood.

 Hoi allemaal,

Vandaag mag ik jullie weer iets laten zien. En aangezien ik fan van de GelliPlate ben, laat ik zien wat ik deze keer ermee gemaakt heb.

Wat heb je nodig:

-aquarelpapier: Ik gebruikte het Rode Schut.

-GelliPlate 4 inch

-Inkt

- Borsteltje of blending tooltje

-Brayer

-Derwent Inktense Potlood (ik gebruikte nr 700 Fuchsia)

-stencil naar keuze

-stempels en stempelinkt

- bijpassende plaatjes.


Leg je GP op een acrylblok of plaat. Breng links en rechts een kleur aan en rol deze uit met de brayer. Doe dit in 1 richting van boven naar beneden. En slechts een beetje verschuivend in het midden zodat de kleuren in het midden zich mooi mengen.


Pak nu je acrylblok op en gebruik je GelliPlate als stempel op je papier. 
Je kunt nu goed zien waar je hem plaatst.
Draai het geheel weer om en wrijf met je hand het papier goed aan.


Haal het papier van je Gelliplate en je hebt een afdruk.


Leg nu de afdruk op bijv een magneetbord. Leg je stencil erop en breng over het stencil de inkt aan met bijv een borsteltje of een blendingtooltje. Haal je stencil er vanaf.


Dan is dit het resultaat,


Om meer diepte te creëren, breng je met het Derwent Aquarel Inktense Potlood accenten aan.
Hier gebruikte ik nr 700 Fuchsia. Zet hier en aan de motieven aan met het kleurpotlood. Om het geheel  toch rustig te houden, doe je dat bij elk motief aan dezelfde kant. Dus doe je dat links, dan overal links.


Hier zie je dat ik hier en daar accenten heb aangebracht, maar nog niet geblend.






Hier zijn alle accenten gezet en geblend.


Dan kan je gaan stempelen. Het is mooi om niet alleen met zwart te stempelen maar ook in de kleur van de achtergrond, zoals hier met de tekststempel is gedaan.



Daarna met zwart gestempeld. En je ziet dat het gaat leven, door er nu zwarte accenten in aan te brengen.


Ik miste de tweede achtergrond kleur in de creatie. Vandaar dat ik toch nog wat extra motief heb gestempeld in de tweede achtergrond kleur. 


Nu mijn uitgeknipte afbeeldingen erop geplakt.
Wat witte stippen gezet met mijn witte 
Molotow ONE4ALL marker.
Het geheel gemat op roze en zwart cardstock.


En dat is dit het eindresultaat. 

Hoop dat het duidelijk was voor jullie en graag tot mijn volgende post.

7 opmerkingen: