vrijdag 28 mei 2021

Er is niets wat voorgoed verdwijnt...


Goedemorgen allemaal,

Vandaag is het weer aan mij de eer een blogpost te plaatsten, met hopelijk, wat inspiratie voor jullie.

Ik was eerder deze maand aan de slag gegaan met een mooie bloem van My Favorite Things - Beautiful Bloom. Misschien heb je die wel op de Facebook groep voorbij zien komen! Ik vond het zo leuk om te doen, dat ik besloot er nog één te maken. Maar dan wel in een andere kleur.


Ik koos deze keer voor bovenstaande kleuren.

Ik laat zien hoe ik een deel van de bloem heb ingekleurd. Ik doe nooit alle bloemblaadjes 
in één keer, maar werk graag in stapjes. Ik stempel en kleur trouwens bijna altijd op het Perfect Colouring Paper. Soms ga ik vreemd en kleur ik op een ander merk, maar het PCP is favoriet bij mij.


Ik ben begonnen met de lichtste kleur, de YR20. En heb ongeveer
twee derde van de blaadjes ingekleurd. 


Daarna heb ik een klein stukje gedaan met de R08. Ga niet meteen te ver, je kunt altijd bij een tweede laag  nog iets verder gaan.

De volgende rood tint is dan de R17.
Daarmee ben ik maar een klein stukje verder gegaan zoals je op de foto kunt zien.


De laatste rood tint de R05. Nu is het bloemblaadje nog net niet voor de helft ingekleurd.


Daarna ben ik overgestapt op de YR tinten. Als eerste pakte ik de YR15.
Ik ben nu halverwege het bloemblaadje met inkleuren.


De volgende Copic Marker is de YR12. Je gaat nu al mooi over van het rood naar het oranje rood.


Als één na laatste gebruik ik de YR21. Laat wel een ruim stuk over voor de lichtste tint. 


En als allerlaatste de YR20, hiermee ben ik ook mee begonnen. 

Vaak herhaal ik dan alle stappen nog een keer om een mooiere verloop in de kleuren te krijgen, maar in dit geval vond ik het niet nodig!


Toen ik beide bloemen had ingekleurd heb ik heb het papier bijgesneden op 8.5 bij 19 centimeter.


Hier zie je goed hoe mooi de kleuren in elkaar overlopen. Deze combinatie ga ik zeker noteren en nog een keer gebruiken. 


Ik koos voor de tekst: Er is niets wat voorgoed verdwijnt als men de herinnering bewaart! 
Ik heb de test gestempeld met VersaMark inkt en daar goudkleurige embossing poeder op gestrooid en verhit.

Deze kaart heb ik speciaal voor mijn moeder gemaakt en ze weet zelf wel waarom.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne vrijdag toe en een leuk weekend. Volgens mij zou het redelijk weer worden, dus geniet ervan!




 

2 opmerkingen: