vrijdag 25 juni 2021

Flowerfairy

 Ik heb een tekening gemaakt met behulp van de nieuwe Paint pan setjes van Derwent, Molotow Aqua brush markers en Derwent kleurpotloden. Voor het schilderen gebruik ik een rond penseel nummer 12.



Ik heb eerst een schets gemaakt met grafietpotlood. De hulplijntjes die gebruik om te tekenen gum ik straks uit, voordat ik begin met de Derwent paint pans. Als er eenmaal verf overheen zit, krijg je het niet meer uitgegumd. 


Voor de huidskleur maak ik een mengsel van de kleuren peach, pink flamingo en artichoke. Alledrie  komen uit de pastel shades paint set van Derwent. 


Voor de schaduw op de huid maak ik een ander mengseltje, van cornflower blue en lavender.  Ook deze komen uit de pastel shades paint set. 


Voor de roze wangen en lippen pak ik een sterk verdunde pink flamingo. 


De pastel shades paint set heeft geen echt bladgroen, daarom meng ik artichoke samen met meadow (uit de line & wash paint pan set) om een wat meer bladgroente kleur te creëren. 


Als laatste kleur ik de hoedrand in met een mengsel van orchid en pink flamingo en de rest van de hoed met een mengsel van pink flamingo met poppy red. Deze laatste komt weer uit de line &wash set. 
Voor de haren gebruik ik drie kleuren uit beide paint sets, namelijk coral pink, mango en poppy red. 


De achtergrond maak ik met veel water en de kleuren turquoise en cornflower blue (pastel shades set) en meadow (line & wash set). 
Ik ga nu ook over op de Molotow Aqua brush markers. Voor de pupillen gebruik ik zwart. 


Ik geef alle laagjes een “kick” door de fellere Molotow aqua brush markers te gebruiken als 2de laag. 
Ik gebruik de volgende kleuren:
Oogwit  - skin
Wangen en lippen - fuchsia
Haren - light orange, orange, purple
Bladeren - yellow green en olive


Ik bewerk ook de hoed met de Molotow markers, met de kleuren violet en fuchsia. 


Als 3de laag gebruik ik voor de afwerking Derwent Lightfast (LF) en Derwent Procolours (P) 
Hiervoor gebruik ik de volgende kleuren:
Ogen - LF racing green, taupe
Lippen - LF deep rose
Huid - imperial purple, midnight blue
Haren - P cerise pink, LF magenta, amber gold en flame
Hoed - imperial violet, heather, blue violet, magenta, deep rose en P cerise pink
Wimpers - black
Bladeren - foliage, racing green en grass green


Als laatste breng ik nog een lichtvlekje in het oog aan met een gelpen.

Ik zie jullie weer in juli

Groetjes
Miranda




 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten